EUR: 308,82 Ft
CHF: 288,65 Ft
2017. március 28., kedd
Gedeon, Johanna

Életmód

Egyen életkorának megfelelő ételeket!

julie

Julie Daniluk ételei egészségesek és finomak

Nem könnyű egészségesen táplálkozni úgy, hogy ne kelljen lemondani a finomságokról. A Fine Living Egészséges ínyencfalatok sorozatában Julie Daniluk számos olyan ételt mutat be, amely egyszerre finom és egészséges.

Nem mindegy, hogy melyik életszakaszban, milyen étrendet követünk.

– Aki a 20-as éveiben jár és elég sokat mozog, fogyasszon lassan felszívódó szénhidrátokat, például banánt vagy zabpelyhet. Ezek egész napra kiegyensúlyozott vércukorszintet, energiát biztosítanak. Tartózkodjon viszont a magas allergénosztályú dolgoktól, mint például a fehér kenyér vagy a mogyoró, így megelőzhető a gyulladások és az allergia kialakulása – magyarázta Julie Daniluk, akinek főzőműsora hétfőtől csütörtökig 12 órától, péntektől vasárnapig 7.40-től láthatók a Fine Living tévécsatornán magyarul.

– A 30-asoknak egy kis pluszvasra, B6-vitaminra és folsavra van szükségük, ez utóbbit főleg kismamáknak javasolják, de mindenkinek jót tesz. Aki ebben az életkorban jár, fogyasszon sok tökmagot, lencsét, zöld színű zöldségeket, például brokkolit vagy spenótot. Negyven után indulnak hízásnak a legtöbben a hormonváltozások miatt. Ilyenkor jobban oda kell figyelni a kiegyensúlyozott vércukorszint fenntartására, hogy ne törjenek ránk éhségrohamok. Tartózkodjunk az olyan ételektől, amelyek megdobják az inzulinszintet, például a búzaliszttől, a cukros üdítőktől. Fókuszáljunk a rostokban gazdag, illetve alacsony fehérjetartalmú táplálékokra, mint a tenger gyümölcsei vagy a pulyka. Az 50-es éveinkben a gyulladások megelőzése a fontos, ehhez a korábbinál több omega-3 zsírsavra és magnéziumra lesz szükség – azaz jöhet a sok vad és hal. És hurrá: a 70–100 százalékos kakaótartalmú csokoládéban is sok a magnézium, ezzel is lehetünk bőkezűek magunkhoz!

Banana ChipsJulie pikáns banáncsipsze

A legtöbb banáncsipszet úgy készítik, hogy előbb cukros vízbe mártják, majd olajban kisütik a banánszeleteket, hogy csillogóan fényesek és ropogósak legyenek. De mi van, ha a banán energiáját és ízét a zsír nélkül szeretnénk élvezni? Ez a recept nagyon egyszerű, és sok B6-vitamint, valamint káliumot tartalmaz.

Hozzávalók
10 db érett banán
¼ bögre friss zöldcitromlé
2 evőkanál reszelt gyömbér

Elkészítés
A banánt meghámozzuk, majd kb. fél centiméteres darabokra vágjuk. A gyömbért és a zöldcitrom levét összeöntjük egy nagy előkészítő edénybe, ebbe beleforgatjuk a banánszeleteket, majd sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük. Légkeveréses sütőben hat órán keresztül 95 Celsius-fokon sütjük. Még puha lesz, amikor kivesszük, hagyjuk kihűlni, hogy ropogós legyen.

 

Címkék

Kapcsolódó Cikkek