EUR: 310,11 Ft
CHF: 289,44 Ft
2017. március 27., hétfő
Hajnalka

Életmód

Még idén föld körüli pályára áll az Áldomás

Japántól a skandináv országokig több nemzetközi piacot is meghódítana a Magyar Nemzeti Kereskedőház legújabb csodafegyvere, az Áldomás termékcsalád. A prémium élelmiszereket tömörítő ernyőmárka a tervek szerint itthon is elérhető lesz.

Az Áldomás ernyőmárka néhány terméke (Fotó: MNKH)

Az Áldomás ernyőmárka néhány terméke (Fotó: MNKH)

Kevesebb mint nyolc hónap alatt a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) ötletből valósággá formálta az Áldomás ernyőmárkát – a kész termékeket a kápolnásnyéki Halász Gedeon Központban mutatták be egy hete pénteken a nyilvánosságnak. Persze a brand megszületéséhez többen is kellettek, így a folyamatnál ott bábáskodott a Miniszterelnökség, a Külgazdasági és Külügyminisztérium, valamint a Földművelésügyi Minisztérium is.

A kezdeményezés lényege, hogy olyan termékek jussanak ki a nemzetközi piacokra, amelyeket a Kárpát-medencében helyi alapanyagok felhasználásával állítottak elő. Ezek az árucikkek magas hozzáadott értékkel bírnak, vagyis kifejezetten a prémium kategóriát képviselik. Eddig 93 termék csatlakozott az ernyőszervezethez, további 30 pedig az utolsó simítások előtt áll. A paletta mindenesetre széles: van közöttük konzerv, lekvár, csokoládé, olajok, különböző hústermékek, de még snackek is. A múlt heti rendezvényen 17 cég összesen 30 készítményével ünnepélyesen is megkapta az Áldomás mint márka használati jogát.

Megkérdeztük Oláh-Ducsai Zsanettet, az MNKH vezérigazgatóját, most, hogy elkészült, mi a további terv az Áldomással. – A termékcsaládot elsősorban külföldön szeretnénk forgalomba hozni, olyan országokban, mint például az USA, Anglia, Németország, Japán, de a skandináv államokra és a Perzsa-öbölre ugyanúgy fókuszálunk – mondta. Szerencsére Magyarország sem marad ki a jóból, információink szerint előrehaladott tárgyalások folynak hazai boltláncokkal arról, hogyan vezessék be az üzletek polcaira a márkát. A hírek szerint őszre pedig egy webshop is felállhat.

Oláh-Ducsai Zsanett úgy látja, ha a kinézett külföldi országokban meg tudja vetni lábát az ernyőmárka, már rögtön az első évben sikeresnek mondhatják a teljesítményüket. Ehhez főleg disztribúciós partnerek bevonzására lesz szükség. – Az MNKH több mint négyezer céggel áll kapcsolatban, őszintén szólva nekem hosszú ideje már az az első kérdésem feléjük, hogy akarnak-e csatlakozni az Áldomáshoz – mesélte lapunknak a vezérigazgató.

Távlatilag egy egészen merész cél körvonalazódik az új brand kapcsán, mégpedig az, hogy ismertté tegye a magyar élelmiszereket a nemzetközi mezőnyben is. Az első ilyen exportszállítmány – a magyarországi bevezetéshez hasonlóan – az év második felében indulhat el.

Kapcsolódó Cikkek

  • A cica is besétálhat a szimulációba – Videó!

    A cica is besétálhat a szimulációba – Videó!

    Egyelőre a nagyközönség számára még nem elérhető, de hamarosan piacra kerül az a szimulációs játék, amelyben kedvenc háziállataink is szem előtt lehetnek és akár szerepet is kaphatnak a virtuális valóságunkban.

  • Tavasszal robban be a lakáspiac

    Tavasszal robban be a lakáspiac

    Felpörgött a lakáspiaci kereslet márciusban: az előző évhez képest 23 százalékkal többen érdeklődtek az eladó lakások iránt az ingatlan.

  • Gasztronómia nélkül nincs turizmus

    Gasztronómia nélkül nincs turizmus

    A Századvég Gazdaságkutató (SZG) Zrt. szervezett Turizmus konferenciát Budapesten, amelyen szakemberek mutatták be eredményeiket, terveiket és a magyar turizmus fejlődési lehetőségeit.