EUR: 310,40 Ft
CHF: 288,79 Ft
2017. január 24., kedd
Timót

Belföld

Pokémonok szaladgálnak az utcán!

Néhány napja Magyarországra is megérkezett a Pokémon GO mobiljáték, és ha egyelőre nem is váltott ki olyan őrületet, mint külföldön, azért már itthon is egyre sűrűbben bukkannak fel Pokémonok az utcán. Sokan értetlenül állnak a jelenség előtt, ezért most elmagyarázzuk, hogy mi is ez az egész.

Az egyik legnépszerűbb zsebszörny, Pikachu (Fotó: Profimedia)

Az egyik legnépszerűbb zsebszörny, Pikachu (Fotó: Profimedia)

Lassan két hete tartja lázban a fél világot a Pokémon Go mobiljáték, amelynek csak az Egyesült Államokban 26 millió fős a felhasználótábora. A hullám egyre magasabbra csap, a statisztika szerint naponta 5-6 millióan telepítik a játékot. Ennél is durvább adat, hogy a felmérések szerint a letöltők 70 százaléka aktív felhasználó marad a kipróbálás után is, miközben más mobiljátékok esetében ugyanez csupán 30 százalék.

Így fest egy pokémon a Flórián téren (Fotó: Lokál)

Így fest egy pokémon a Flórián téren (Fotó: Lokál)

De miről is van szó pontosan? A Pokémon Go egy Androidra és iPhone-ra letölthető játék, és olyan szoftvert használ, amely képes kiterjeszteni a valóságot. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a létező környezetbe nem létező tárgyakat vetít ki, jelen esetben Pokémonokat. A játék alapvetése, hogy el kell kapni ezeket a lényeket, ehhez viszont ki kell mozdulni otthonról, hiszen a Pokémonok jellemzően az utcán jelennek meg. Ez a magyarázata annak a gyakori látványnak, hogy emberek csoportosan bóklásznak az utcán, miközben a mobiljukba temetkeznek.

És hogy kinek a fejéből pattant ki mindez? A Pokémon Go ötlete a Niantic Labs fejlesztőitől ered, akik 2011-ben már elindítottak egy hasonló játékot Ingress néven. Ebben még nem szörnyeket kellett befogni, de a lényeg ugyanaz volt: a felhasználónak feltétlenül mozognia kellett ahhoz, hogy legyen értelme a játéknak. A Niantic mellett a Pokémon Company számít a másik agytrösztnek, amelynek kisebbségi tulajdonosa egyébként a Nintendo.

A Pokémon GO nem kis biznisz, mert bár alapvetően ingyenes, a különböző extra funkciókért már fizetni kell. A mobilos játékok piaca ép ésszel felfoghatatlan tempóban fejlődik, éves szinten mintegy 37 milliárd dollárt mozgat meg. A Pokémon Go csak az USA-ban eddig napi szinten 1,6 millió bevételt generált, a Nintendo értéke pedig pár nap leforgása alatt 7,5 milliárd dollárral nőtt.

Kapcsolódó Cikkek