EUR: 308,05 Ft
CHF: 266,25 Ft
2017. október 19., csütörtök
Nándor

Életmód

Teraszos családi ház is kijön a csokból

Rear view of parents and son standing in garden in front of house, Image: 282378980, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: yes, Credit line: Profimedia, Wavebreak

Egy “A” kategóriás, közép árfekvésű ház képzelhető el a 10+10 millióból (Profimedia, Wavebreak)

Bár a lakáscélú támogatás (családok otthonteremtési kedvezménye – csok) igen népszerű, egyelőre a használt ingatlanok vétele iránt érdeklődők vannak túlsúlyban, új házak építését csak mintegy 25 ezren tervezik – derül ki egy friss publikációból. A magyar háztartások 40 százaléka, vagyis 1,6 millió család jogosult a csokra, és mintegy 17 százalékuk tervezi, hogy élni fog a lehetőséggel. A házakat azonban fel is kell építeni, és sokaknak még mindig nagy fejtörést okoz, hogy pontosan hol, mekkora alapterületű, milyen elosztású ingatlanra futja a legmagasabb, 10+10 millió forintos támogatásból.
– Egy háromgyermekes család esetében a 10+10 millió forintos csomagból egy A kategóriás, közepes árfekvésű alap- és burkolóanyagokból készült, szabványos méretű nyílászárókkal felépített ház képzelhető el. A fenti keretbe természetesen beleférhet még a turbó kazános gázfűtés, és juthat még egy használható méretű teraszra is. De az olyan innovatív megoldások, mint a napelem, a földhő hasznosítása, az árnyékolástechnika, esetleg egy garázs kialakítása, már biztosan nem – hangsúlyozza Juhász Attila, az újHÁZ Centrum igazgatótanácsának elnöke. A szakértő arra is rámutat, hogy az épületszerkezetek esetében az egyszerű formák és a „szabványos méretek” alkalmazásával, racionális elrendezéssel sokat lehet spórolni. A „látszó” felületek esetében pedig már pénztárcakímélő megoldásokat is lehet találni, ha jó szakember segít ebben.

Kapcsolódó Cikkek

  • Veszélyes a gyerekkori elhízás

    Veszélyes a gyerekkori elhízás

    Magyarországon a 6–8 éves gyerekek több mint 20 százaléka túlsúlyos vagy elhízott, ezen belül a fiúknál 20,5, a lányoknál 21,9 százalék ez az arány az Egészségügyi Világszervezet (WHO) adatai szerint.

  • Népszerűek a hazai borvidékek

    Népszerűek a hazai borvidékek

    Jelentős eltérések vannak az egyes hazai borvidékek ingatlanpiacán: néhol az ingatlanár-robbanás már javában érzékelhető, néhol még nem tapasztalható komolyabb mozgás.

  • Egy kutatás szerint magyar fiatalok 30 százaléka közösségimédia-függő

    Egy kutatás szerint magyar fiatalok 30 százaléka közösségimédia-függő

    Átlagosan napi két órát töltenek közösségi oldalak előtt és az életük felét már online térben élik az úgynevezett Z generációhoz tartozó magyar fiatalok, akik már többet kommunikálnak az interneten, mint személyesen – ismertették egy friss kutatás eredményeit az M1 aktuális csatornán vasárnap.