EUR: 307,94 Ft
CHF: 282,75 Ft
2017. május 30., kedd
Janka, Zsanett

Életmód

Új fogalom a félelemalapú munkahely

Zsarnoki főnök, kirúgással való fenyegetés, egymást feljelentő kollégák. Ha mindezekkel naponta találkozik, akkor ön egy félelemalapú munkahelyen dolgozik. A Bloomberg Businessweek összefoglalta, milyen az a cég, ahová mindenki összerándult gyomorral érkezik.

Giant foot stepping on a kneeling businessman praying for mercy, Image: 43322643, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: yes, Credit line: Profimedia, imageBROKER

(Profimedia)

1. Nem a munka minősége, hanem a jelenlét a fontos: a dolgozók igyekeznek előbb beérni az irodába, mint a főnök, és később távozni, mint ő.

2. Állandóan a helyi ranglétra a téma: mindenki a saját érdekeivel van elfoglalva, az arra hajlamosak pedig a főnökök kegyét keresik, hogy szorongásukat csökkentsék, illetve előnyösebb pozíciót vívjanak ki maguknak.

3. Mindenki bizalmatlan: az egyik munkatárs akkor érzi nyertesnek magát, ha a másik veszít. Ez a félelem kultúrája.

4. A számok uralkodnak: bár a teljesítmény egy része számokban is mérhető, ha csak ezt veszik figyelembe, ráadásul hónapokra, hetekre, napokra, órákra lebontva, ott az ember nem számít.

5. Rengeteg merev szabály: ha egy cégnél még a gemkapocsrendelésnek is külön hivatalos protokollja van, ott félnek a dolgozók független kezdeményezésétől, ami megfojtja a kreativitást.

6. Visszatartják az információt: óriási a rombolóereje a szervezetben, mert ha a dolgozók folyosói pletykák alapján kénytelenek tájékozódni, vagy a sajtóból tudják meg, hogy nagy leépítés várható, elvész munkamorál.

7. A vezetés terrorizálja a dolgozókat: „Örüljön, hogy van munkája, tízen is sorban állnak az állásért.” Ha egy főnök így  fenyeget, akkor a dolgozók a terror légkörében leszoknak arról, hogy kérdezzenek vagy új ötletekkel álljanak elő, engedelmes birkaként végzik a dolgukat és új állást keresnek.

Kapcsolódó Cikkek

  • 190 éves a szóda

    190 éves a szóda

    A szódavíz valódi Hungarikum, több mint 10 éve pedig a „garantáltan hagyományos és különleges élelmiszer” névjegyet is viseli.

  • A szemöldökparóka a legújabb szépségtrükk

    A szemöldökparóka a legújabb szépségtrükk

    Végleg leáldozott a vékonyra kiszedett és a csíkra tetovált szemöldökök kora. Újabban a dús szemöldök a trendi, de azoknak sem kell kétségbeesniük, akik évek óta alaposan kiszedett vonalat viselnek, hiszen itt a szemöldökparóka.

  • Elstartolt a befőzési szezon

    Elstartolt a befőzési szezon

    Májusban indul a befőzési szezon, ilyenkor kell beszerezni a hozzávalókat. Az üvegeket úgy készítsük elő, hogy azokat először áztassuk be mosószeres meleg vízbe, majd üvegmosó kefével alaposan mossuk át.