EUR: 307,44 Ft
CHF: 265,22 Ft
2017. október 20., péntek
Vendel

Életmód

A tanga, a francia és a csipke

LONDON, ENGLAND - DECEMBER 02: Victoria's Secret model Magdalena Frackowiak walks the runway during the 2014 Victoria's Secret Fashion Show on December 2, 2014 in London, England., Image: 215878871, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Alamy

A fehérnemű koronázatlan királynői a Victoria’s Secret modellek (Profimedia)

Akárhonnan is nézzük, a bugyi – legyen tanga, francia, bikini, sportos vagy klasszikus – az egyik legfontosabb női ruhadarab.

Az első csipkével díszítettet állítólag Medici Katalin viselte azzal az ürüggyel, hogy biztonságosan szállhasson nyeregbe. Elég klassz indok volt arra, hogy többet mutathasson magából. Ez persze nem egy falatnyi csipkecsoda volt, sokkal inkább egy buggyos, rengeteg anyagból varrt bugyogó, amely a maga korában legalább akkora döbbenetet kelthetett, mintha most egy szál fekete tangában grasszálna valaki a Nagykörúton. Később Marilyn is bevetette Medici Katalin szoknyavillantós trükkjét. Az ikonikus fehér ruha alól kipislogó bugyi ugyan a mai értelemben nem nevezhető szexinek, de akkoriban maga volt a buja csábítás.

1910_fortepan

Erotikus villantás az 1910-es évekből (Fotó: Fortepan)

XV. Lajos idejében egyébként rendelet írta elő a hordását, de kizárólag a táncosnőknek, tisztességes asszony ugyanis nem viselt bugyogót, csak alsószoknyát és hosszú inget. Az 1800-as évek elején tűnt fel ismét a derékban megkötött, hosszú, bő, vászonból varrt bugyi, amelynek szárát slingelés díszítette, és elsősorban korcsolyázáshoz használták. A szolgálók is felfedezték hasznosságát, hiszen ha létrára kellett mászni, vagy sikálni, nem villant ki a csúnyájuk.

szexi-tanga-01_dreamfashion

Örök sláger a tanga…

bugyi2

… és a francia

A bugyi az évszázadok során a csábítás egyik fontos kelléke lett. Sokan a feketére esküsznek, de a spirituális szexológusok szerint ez nagy hiba, ugyanis akármilyen frivolnak is tűnik, a fekete blokkolja azt a területet, ahol viseljük. A csábításhoz a fehérnemű legyen fehér vagy piros! Ezt a mondatot gyorsan véssük is fel a nőiesség 10 pontja közé. A tételt igazolni látszik, hogy nyáron, a szokásos ott felejtett popcornos dobozok és poharak mellett nemegyszer találnak a kertmozik széksorai között elhagyott bugyikat. Az egyik jegyszedő szerint kevés köztük a fekete csipke, inkább színes vagy fehér darabok a jellemzőek. Egyébként ez az a ruhadarab, amiből minden nő fiókjában minimum tucatnyi lapul: szexi tanga és rafinált francia csipkék randihoz, kényelmes pamutbugyik a nehéz napokra és sportoláshoz.

bugyikAlapdarabok

Bikini – Alacsony derekú, csípőig érő bugyifazon, amely a feneket is fedi.

Brief – Magasabb derekú, mint a bikini, és a combnál is magasabban ívelt.

Hiphugger – A csípőt körülölelő, azt teljes szélességében betakaró fazon. A combnál inkább egyenes, mint ívelt.

Cheeky vagy francia – Hasonló szélességű, mint a hiphugger, de a köldök alatt kissé lefelé ívelt, és a fenék alsó domborulatait szabadon hagyja, fenékrésze benyúlik a két ülőgumó közé. Más néven francia alsónak is nevezik.

Boyshort – Ahogy az angol elnevezéséből is következik, ez a bugyi a férfi alsókhoz hasonló fazonú. A csípő körül egyenes, a comboknál rövid szárban végződő sortfazon.

Tanga – A tanga jellegzetessége, hogy a feneket nem takarja el, a farpofák közé simuló szabású.

V-string – A tanga egy fajtája, amely elöl csupán egy kis háromszögből, a csípő körül és a fenékrésznél pedig keskeny zsinórokból áll.

Címkék

Kapcsolódó Cikkek

  • Batátát az asztalra!

    Batátát az asztalra!

    Az édesburgonya, vagyis a batáta az idei ősz vitathatatlan sztárja a konyhában. Sütve, párolva, grillezve, főzve, pürésítve, húsok mellé köretként vagy főzelékként fogyaszthatjuk, de édes sütemény, lepény is készülhet belőle.

  • Veszélyes a gyerekkori elhízás

    Veszélyes a gyerekkori elhízás

    Magyarországon a 6–8 éves gyerekek több mint 20 százaléka túlsúlyos vagy elhízott, ezen belül a fiúknál 20,5, a lányoknál 21,9 százalék ez az arány az Egészségügyi Világszervezet (WHO) adatai szerint.

  • Népszerűek a hazai borvidékek

    Népszerűek a hazai borvidékek

    Jelentős eltérések vannak az egyes hazai borvidékek ingatlanpiacán: néhol az ingatlanár-robbanás már javában érzékelhető, néhol még nem tapasztalható komolyabb mozgás.

  • Egy kutatás szerint magyar fiatalok 30 százaléka közösségimédia-függő

    Egy kutatás szerint magyar fiatalok 30 százaléka közösségimédia-függő

    Átlagosan napi két órát töltenek közösségi oldalak előtt és az életük felét már online térben élik az úgynevezett Z generációhoz tartozó magyar fiatalok, akik már többet kommunikálnak az interneten, mint személyesen – ismertették egy friss kutatás eredményeit az M1 aktuális csatornán vasárnap.