EUR: 309,07 Ft
CHF: 288,25 Ft
2017. január 22., vasárnap
Artúr, Vince

Belföld

Befejeződött a Mol olaszországi hadjárata

A Mol már eddig sem volt kis cég, hétfőtől azonban még nagyobbra nőtt: a társaság hivatalosan is bejelentette tegnap, hogy az olasz Enitől megvásárolta a magyarországi érdekeltségét. Ezzel tehát az Agip-töltőállomások hatlábú kutyájának helyére hamarosan a Mol logója kerül. A gigaüzlettel a hazai Mol-kutak száma átlépte a bűvös félezres határt.

Mol kutak lesznek az Agip töltőállomásokból. 2016.08.01 Fotó: Csudai Sándor benzin, kút, mol, agip, állomás, üzemanyag, tankolás

Fotó: Csudai Sándor

Helló, Agip – így jelentette be tegnap Fasimon Sándor, hogy a Mol-csoport megszerezte az olasz Eni olajtársaság magyarországi érdekeltségét. A Mol Magyarország ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a felvásárlással összesen 173 Agip-kúttal bővült a Mol hálózata, így most már több mint 500 töltőállomás áll az autósok rendelkezésére országszerte. – Itthon minden negyedik kút a Mol tulajdon, ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy 50 kilométerenként legalább egy Mol-logóval biztosan találkoznak a közlekedők  – emelte ki.

Fasimon Sándor arról is beszélt, hogy miért éppen az Eni Hungária Zrt.-t szemelték ki maguknak. A választást azzal indokolta, hogy az Agip-kutak elhelyezkedése remekül illeszkedik a Mol eddigi jelenlétéhez, az akvizícióval mind az autópályák, mind pedig Budapest lefedettsége nő. – Egyszerűen könnyebb lesz Mol-kúton tankolni – foglalta össze.

Benzinkút és bolt egyben

A Mol Fresh Corner üzletek minőségi termékekkel és kibővült szolgáltatásokkal, kávéval, friss szendvicsekkel, pékáruval és a szupermarketekhez hasonló árszabású napi fogyasztási cikkekkel várják a vásárlókat. A modern dizájnnak és kínálatnak köszönhetően a Fresh Corner töltőállomásokon a fogyasztók kellemes környezetben intézhetik el a napi vásárlásaikat, miközben az autójukat is megtankolhatják.

A Mol úgy tervezi, hogy a 173 újonnan szerzett kút mindegyikét a Mol dizájnjának megfelelően alakítják át, vagyis a fekete-sárga táblák helyén hamarosan a Mol piros-fehér-zöld logóját láthatjuk. Ha minden a terv szerint halad, ez a folyamat 2017 második felére be is fejeződhet. A társaság arra is készül, hogy a tavaly bevezetett Fresh Corner koncepciót (lásd keretes írásunkat) a lehető legtöbb volt Agip-töltőállomáson bevezetik. Ennek kapcsán a Mol Magyarország ügyvezető igazgatója közölte, hogy a következő év végéig a Fresh Corner töltőállomások számát 300-ra emelnék. – A bővítés nemcsak Magyarországot érinti, hanem összesen nyolc országban megy majd végbe – hangsúlyozta. A törekvés érthető, hiszen amióta az első Fresh Cornerek megnyitottak, a kávé iránti kereslet megduplázódott, a pékáruk és a szendvicsek eladása pedig a harmadával nőtt.

Fasimon Sándor, a Mol Magyarország ügyvezető igazgatója. Mol kutak lesznek az Agip töltőállomásokból. 2016.08.01 Fotó: Csudai Sándor benzin, kút, mol, agip, állomás, üzemanyag, tankolás. Mol kutak lesznek az Agip töltőállomásokból. 2016.08.01 Fotó: Csudai Sándor benzin, kút, mol, agip, állomás, üzemanyag, tankolás

Fasimon Sándor (Fotó: Csudai Sándor)

Az Agip-kutak beolvasztásával a Mol-csoport megerősítette hazai pozícióit, a társaság még inkább bebiztosította elsőségét a magyar piacon. Az olajcég azonban nemcsak itthon, hanem a nemzetközi mezőnyben is sokat izmosodott az elmúlt két évben. A Mol-csoport még 2014-ben hirdette meg növekedési programját, amelynek a lényege az volt, hogy felvásárlások útján tovább erősítse a régióban betöltött szerepét. Ezt a stratégiát komolyan vette a Mol: az elmúlt két évben összesen 450 töltőállomást vett át a cég, ezzel immáron 2000-nél is több kút tartozik a teljes hálózatához. Ez azt jelenti, hogy a Mol napi szinten egymilliónál is több vásárlót szolgál ki, évente pedig 5,4 milliárd liter üzemanyagot értékesít. Csak emlékeztetőül: ez korábban 4,3 milliárd liter volt.

Az eredmény eléréséhez kellett a cseh Lukoil-kutak 2014-es felvásárlása, rá egy évre pedig az Eni romániai, szlovákiai és cseh állomásainak átvétele is. A folyamathoz kapcsolódott 2016-ban a szlovéniai Eni-töltőállomások felvásárlása és most a magyarországi leányé is.

A Mol terjeszkedésének sikerességét nem csupán az eladott üzemanyag statisztikái igazolják, hanem az is, hogy a társaság ma Magyarországon kívül másik két országban is piacvezető. Sem Szlovákiában, sem pedig Horvátországban nincs nagyobb riválisuk, Csehországban a második helyet foglalják el, Szlovéniában és Romániában pedig a harmadik helyen állnak ebben a versenyben.

A Mol tehát jól halad a megkezdett úton, sőt, további akvizíciókra is készen áll. Fasimon Sándor jelezte: folyamatosan figyelik a piacokat és változatlanul ugrásra készek.

Kapcsolódó Cikkek