EUR: 307,63 Ft
CHF: 286,67 Ft
2017. január 16., hétfő
Gusztáv

Külföld

Dízelbotrány – Az Audi nagy dízelmotorja is érintett lehet

New York, 2015. szeptember 22.
2011. május 23-án a New York-i Modern Művészetek Múzeumában tartott sajtóértekezleten készített kép Martin Winterkornról, a német Volkswagen járműgyártó csoport vezérigazgatójáról. Az amerikai Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) 2015. szeptember 18-án azzal vádolta meg a német járműgyártó csoportot, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járművébe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. (MTI/AP/Richard Drew)

Emissziós értékeket manipuláló funkciókra bukkantak amerikai hatósági vizsgálatok során az Audi 3,0 literes dízelmotorjának vezérlő szoftverében – számolt be vasárnap a német Bild am Sonntag lap.

A lap úgy tudja, hogy az Audi “nagy” dízelmotorjának vezérlő szoftvere 22 perc üzemidő után lekapcsolja a kibocsátási értékek szabályozását. A motorokat ellenőrző tesztek rendszerint nem vesznek 20 percnél több időt igénybe. A lap megkeresésére az Audi szóvivője a folyamatban lévő amerikai vizsgálatra hivatkozva elzárkózott a technikai részletek kommentálásától.

A német szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal, a Kraftfahrtbundesamt (KBA) a Fiat motorjainál bukkant néhány hónappal ezelőtt hasonló eljárásra, és kezdeményezett vizsgálatot az Európai Bizottságnál.

A Volkswagen dízelbotrányának rendezéséhez június végén adott zöld utat egy amerikai bíróság. A Volkswagen ennek keretében 14,7 milliárd dollárt fordít az amerikai autótulajdonosokat ért károk megtérítésére, autóik javítására és/vagy visszavásárlására, illetve környezetvédelmi feladatok finanszírozására. A program a Volkswagen 2,0 literes dízelmotorjával Amerikában értékesített 480 ezer autóra terjed ki, a 3,0 literes dízelmotorral szerelt 85 ezer Audi modellre nem.

Kapcsolódó Cikkek