EUR: 307,44 Ft
CHF: 265,22 Ft
2017. október 20., péntek
Vendel

Életmód

Kártyával fizetünk az utazások alatt

A magyarok egyre gyakrabban élnek a bankkártya adta előnyökkel külföldön is, már minden harmadik fizetést plasztikkal intéznek.

A bankkártyájukat külföldön is használók leggyakrabban élelmiszer vásárlásakor fizetnek a plasztikkal (71 százalék), ezt követik a ruházati, cipő- és ajándéküzletek (56 százalék), a toplista harmadik helyén pedig az éttermi fizetések állnak (54 százalék) – derült ki a Mastercard kutatásából. A nagyvárosokban, de a kis üdülőfalvakban is széleskörűen használható a bankkártya, akár strandbelépő vásárlására vagy frissítők ellenértékének kifizetésére, de nagyobb boltokban, szupermarketekben szinte kivétel nélkül elfogadják. Sokan már a szállásfoglaláshoz szükséges kauciót is bankkártyával fizetik, és az is gyakori, hogy büfékben, szórakozóhelyeken használják a plasztikot. A magyar turisták körében Horvátország az egyik legnépszerűbb úti cél, ha tengerparti nyaralásról van szó, de Brazíliában is könnyen és kényelmesen lehet kártyával fizetni. Az utazás előtt mindenképp érdemes tájékozódni a bankkártyákhoz kapcsolódó pluszszolgáltatásokról a kártyát kibocsátó banknál, hiszen számos plasztikhoz például utasbiztosítás is tartozik, így ennek költségét megspórolhatja a kártyabirtokos.

A woman giving a thumbs up as she wears glasses and a hat, while balancing on top of her suitcase., Image: 138453014, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: yes, Credit line: Profimedia, Wavebreak

A nyaralást is szívesen fizetjük utalással (Profimedia)

Kapcsolódó Cikkek

  • Batátát az asztalra!

    Batátát az asztalra!

    Az édesburgonya, vagyis a batáta az idei ősz vitathatatlan sztárja a konyhában. Sütve, párolva, grillezve, főzve, pürésítve, húsok mellé köretként vagy főzelékként fogyaszthatjuk, de édes sütemény, lepény is készülhet belőle.

  • Veszélyes a gyerekkori elhízás

    Veszélyes a gyerekkori elhízás

    Magyarországon a 6–8 éves gyerekek több mint 20 százaléka túlsúlyos vagy elhízott, ezen belül a fiúknál 20,5, a lányoknál 21,9 százalék ez az arány az Egészségügyi Világszervezet (WHO) adatai szerint.

  • Népszerűek a hazai borvidékek

    Népszerűek a hazai borvidékek

    Jelentős eltérések vannak az egyes hazai borvidékek ingatlanpiacán: néhol az ingatlanár-robbanás már javában érzékelhető, néhol még nem tapasztalható komolyabb mozgás.

  • Egy kutatás szerint magyar fiatalok 30 százaléka közösségimédia-függő

    Egy kutatás szerint magyar fiatalok 30 százaléka közösségimédia-függő

    Átlagosan napi két órát töltenek közösségi oldalak előtt és az életük felét már online térben élik az úgynevezett Z generációhoz tartozó magyar fiatalok, akik már többet kommunikálnak az interneten, mint személyesen – ismertették egy friss kutatás eredményeit az M1 aktuális csatornán vasárnap.