EUR: 307,55 Ft
CHF: 265,20 Ft
2017. október 21., szombat
Orsolya

Egyéb XI.kerület

Kelenföldtől az esztergomi vasútvonalig utazhatunk majd az 1-essel

Valamennyi szakhatósági engedély birtokában vág bele a BKK az 1-es villamos újbudai szakaszának továbbépítésébe.

Budapest, 2015. január 26. Egy Tatra villamos közlekedik a budapesti Rákóczi hídon 2015. január 26-án. Először ment át próbaúton villamos a Rákóczi hídon, egy Tatra, egy Combino és egy motoros fedett teherkocsi típusú villamossal is tesztelték az 1-es villamos pályáját. Volt, hogy a híd mindkét villamospályáján haladt egy-egy szerelvény. MTI Fotó: Mihádák Zoltán

Első lépésben a Rákóczi hídon hozták át az 1-es vonalát a Fehérvári útig MTI Fotó: Mihádák Zoltán

A három új megállóval, az 1-es Etele térig történő meghosszabbításától gyors és környezetbarát kötöttpályás tömegközlekedést, megújuló zöldfelületeket, csökkenő zaj- és környezetterhelést várnak. Az építkezés előreláthatóan 13 hónapig tart. A vonal másik végen, Óbudán egy következő lépésben hosszabbítják még meg a síneket, hogy a villamos elérje az esztergomi vasútvonalat.

1-es villamos tetenyi-uti-csomopont

A Tétényi úti csomópont látványterve

A fővárosi közgyűlés még 2011-ben tárgyalt az 1-es villamos pályájának meghosszabbításáról. Első lépésben tavaly a Fehérvári útig jutott el a vonal, most megkezdődött a következő szakasz előkészítése.

1-es villamos bartfai-utca-2

Ilyen lesz a Bártfai utcai megálló környéke

– A kerületnek nagy szüksége van a fővárosi beruházásra, hiszen ennek köszönhetően 500 millió forintból teljesen megújulnak a zöldfelületek; nem csupán a zöldpályás villamos közvetlen közelében, hanem a környékbeli lakóházak között, valamint az Etele park teljes területén – mondta Hoffmann Tamás a témában tartott lakossági fórumon. Újbuda polgármestere az itt élők aggodalmai miatt hozzátette, a kivágott, gyakran rossz állapotú, balesetveszélyes ostorfák, hiányos fasorok helyére a törzsátmérő alapján számított másfélszer annyi új fát ültetnek a meghosszabbított vonal átadásáig.

Etele úti fasor ( Fotó: Sáfár Tibor)

Az 1-es meghosszabbításával nem lesz szükség a 103-as buszra sem ( Fotó: Sáfár Tibor)

– A beruházásnak köszönhetően kiválthatóvá válik a 103-as buszvonal, ami az itt élők számára csökkenő közúti forgalmat, kisebb porterhelést, összességében javuló levegőminőséget jelent. Az új szerelvényekből álló kötöttpályás járat pedig nemcsak gyors, zajproblémáktól mentes és környezetbarát közlekedést tesz lehetővé, hanem kényelmes módja is az utazásnak, különösen a környéken és a kerületben élő nagyszámú idős embernek – hangsúlyozta Hoffmann Tamás.

A BKK tájékoztatása szerint az újabb három megálló, egyben az Etele téri végállomás megépítésével elkészül az 1-es villamoskörgyűrű régóta várt utolsó, hiányzó szakasza, ami újabb közvetlen kapcsolatot teremt a Kelenföldre beérkező vonatokhoz, Volán-buszokhoz, helyi járatokhoz. Előbbi jelentősége különösen a Déli pályaudvar esetleges bezárása után értékelődik fel, és a Kelenföldre tervezett „szuperkórház” is mindenképp akadálymentesített, gyors közlekedési kapcsolat meglétét követeli meg. A lakossági fórumon az is kiderült, hogy a várhatóan 13 hónapig tartó fejlesztés-építkezés része lesz több közpark megújítása is.

Kapcsolódó Cikkek