EUR: 305,04 Ft
CHF: 275,90 Ft
2017. július 21., péntek
Dániel, Daniella

Belföld

Soros pénzéből, titokban küzdött a 444.hu

A 444.hu portál mintegy ötvenezer dollárt (15 millió forint) kapott 2014-ben Soros György Open Society-hálózatától – írja a mandiner.hu.

A DC Leaks tényfeltáró oldal hozta nyilvánosságra Soros György alapítványa, az Open Society Foundation számos dokumentumát. A 444.hu a pénzt arra kapta, hogy olvasói bevonásával mind a 106 egyéni választókerületben felvegye a küzdelmet a választási visszaélésekkel. A DC Leaks részeként kiszivárgott támogatásról eddig nem tudott a nyilvánosság, a portál nem adott hírt a sikeresen elnyert pályázatról.

A kiszivárogtatók megfogalmazása szerint ezek „ezek a világ egyik legbefolyásosabb hálózatának működését mutatják be”. A nyilvánosságra került adatokhoz a Demokrata Párt körüli különféle hálózatok elleni korábbi támadás eredményeként juthattak hozzá.

A mandiner.hu átnézte az oldalon elérhető anyagokat, ezek között található egy lista, ami az European Elections 2014 Project (Európai választások 2014 projekt) nyerteseit sorolja fel – Magyarország és Olaszország saját projektet is kapott az összeurópai mellett.  A magyarországi vonatkozású találatok között szerepel a 444-et kiadó Magyar Jeti Zrt. „Civil újságírás” című projektje, ami mintegy 50 ezer dolláros támogatást kapott az Open Society Initiative for Europe (OSIFE) magyarországi programjának részeként.

A 444 támogatásáról szóló információ eddig nem volt nyilvános, maga a támogatott sem számolt be arról, hogy a 2014-es választásokan a Soros-hálózat támogatásával vette fel a harcot a választási csalások ellen: a mandiner.hu szerint az oldalon mindössze három közvélemény-kutatásos hír található 2014-ből, melyekben szerepel az OSIFE kifejezés.

A 2014-es választásokkal összefüggésben kiosztott támogatásokra Magyarországról a Magyar Jeti Zrt.-n kívül az X Kommunikációs Központ, a Költségvetési Felelősségi Intézet Budapest, Függetlenül Egymással Közhasznú Egyesület (FÜGE), a Magyar Helsinki Bizottság, a Political Capital és a Transparency International Magyarország pályázott még sikeresen.

A teljes cikk a mandiner.hu oldalán olvasható!

Kapcsolódó Cikkek