EUR: 309,50 Ft
CHF: 289,18 Ft
2017. március 25., szombat
Irén, Írisz

Belföld

Tanulás, vagy tüntetés?

Most, amikor elindul az új tanév, tulajdonképpen a címbeli kérdés foglalkoztatja mind a szülőket, mind a pedagógusokat. Hangzatos szavak, ígéretek minden oldalról („a gyerek a legfontosabb”, „nem lesznek problémák az oktatás átszervezése után”), de majd mindegyik fél (iskola-szülő-politika) a világ legelcsépeltebb közhelyéhez nyúl végső menedékként: a puding próbája az evés.

Tavaly ettünk mindenféle pudingot. Az ellenzéki politika bábként használt félrevezethető tanárokat, akik aztán bábként maguk elé tartottak félreinformált gyerekeket, a kormányzati politika meg öntötte a feneketlen kútba a pénzt, mire rájött, hogy a gondok-bajok gyökerét sem ártana megismerni…

Aztán az érettségi idejére lecsengett a nagy tüntetősdi, hogy a nyár vége felé a sajtón keresztül megint megkezdődjön a pedagógusi üzengetés: forró ősz lesz.

Lehet.

Mindenesetre engem úgy neveltek, ha születik egy megállapodás, megegyezés, akkor előbb megpróbáljuk betartani, működtetni, mielőtt felrúgnánk…

Úgy látszik, ez csak az én iskolámban volt divat…

Pedig a képlet roppant egyszerű. A pedagógusbér-emeléssel járó (nem kevés!) pénz már a zsákban, a strukturális átszervezés – a józan igényeket beépítve – a bürokráciához képest rekordidő alatt megtörtént, most már csak esélyt kellene adni a gyakorlatnak.

Biztos vagyok benne, hogy sem a szülők, sem a józan tanárok többsége nem „kockás ingezésre” akarja használni az iskolát, hanem arra, amire való: oktatásra, nevelésre, tudásátadásra.

Az első csengetést ebben a reményben várom.

Aztán, tudják, a puding próbája…

Kapcsolódó Cikkek