EUR: 302,81 Ft
CHF: 266,04 Ft
2017. augusztus 22., kedd
Menyhért, Mirjam

Életmód

Irodai kór az ülésbetegség

Model., Image: 41277504, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: yes, Credit line: Profimedia, BSIP

Sokan fordulnak orvoshoz ülés okozta fájdalmakkal – Fotó: Profimedia

A túl sok ülés, a mozgásszegény életmód számos krónikus betegség kiváltó oka lehet, és nagyon gyakran ez tehető felelőssé különböző mozgásszervi betegségek kialakulásáért is. Ezt a problémakört ma már az orvostudomány külön kutatási területként vizsgálja és összefoglalóan „ülésbetegségnek” is nevezi.

Dr. Arnold Dénes Arnold, a Fájdalomközpont fájdalomspecialistája is azt tapasztalja, hogy nagyon sokan fordulnak orvoshoz a túl sok ülés okozta fájdalmakkal. Számos informatikával foglalkozó szakember, illetve adminisztrációs területen dolgozó panaszkodik arra, hogy a rengeteg üléstől fáj a dereka. Főleg a derék alsó szakaszának fájdalma okoz gondot, ami egyértelműen az irodai széken való helytelen pozícióban és hosszú ideig tartó üléssel hozható összefüggésbe. Mint minden esetben, az „ülésbetegséggel” küzdőknél is érdemes minél hamarabb kivizsgálni a panaszokat, mert az idejében kezelt mozgásszervi elváltozások jól gyógyíthatók.

– Hatásos segítség a funkcionális gyógytornával kombinált aktív fájdalomcsillapítás terápia. Ez egy olyan komplex eljárás, amelynek során az ízületek köré szteroidmentes hatóanyagot fecskendezünk, ami megszünteti a fájdalmat és a gyulladást. Az erre ráépülő gyógytorna segítségével visszaállítjuk az izmok-inak-szalagok statikai és dinamikai egyensúlyát és a megfelelő mozgásfunkciókat – magyarázta dr. Arnold Dénes Arnold. – Életmódunkkal is sokat tehetünk panaszaink javulásáért. Ha figyelünk a súlykontrollra, a megfelelő folyadékfogyasztásra, ha heti háromszori testmozgásra is időt szakítunk, valamint megtanuljuk kezelni a mindennapi stresszt, például jógával vagy relaxációval, sokat tehetünk állapotunk javulásáért. Ilyen esetben az izomlazító gyógymasszázs is nagy segítségünkre lehet.

 

Hogyan üljünk helyesen?

1. Válasszunk megfelelő széket. Ülő helyzetben a talp alátámasztása mellett a térd és a csípő kb. 110 fokos szöget zárjon be. Biztosítsuk a gerinc melletti izmok mikromozgásait, ehhez használhatunk irodai szék helyett labdát. A megfelelő szék megtámasztja a lapocka hátsó csücskét és a derekat. Az ülőfelület olyan hosszú legyen, hogy a széken hátracsúszva ne vágja az ülés a térdhajlatot.

Happy handsome man having phone call at home, Image: 263085837, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: yes, Credit line: Profimedia, Wavebreak

Fontos a monitor helyzete és a kar alátámasztása (Profimedia)

2. Fontos a monitor helyzete és a kar alátámasztása. A monitor szemmagasságba legyen beállítva, a kar pedig kényelmesen legyen alátámasztva, ezzel elkerülhetjük a nyak és a váll izmainak feszülését.
3. Óránként 10 percre álljunk fel és végezzünk nyújtó-lazító mozdulatokat.

Kapcsolódó Cikkek

  • Tudjuk, mit felejtett otthon idén nyáron

    Tudjuk, mit felejtett otthon idén nyáron

    Minden negyedik utazóval előfordult már, hogy nyaraláskor éppen a fürdőruha maradt otthon. A csomagoláskor leggyakrabban kifelejtett tárgyak emellett a telefontöltő és a fogkefe – derült ki a Szallas.

  • Irodai viselet kánikulában

    Irodai viselet kánikulában

    A hőség gyakran felülírja a céges öltözködési szabályokat. A kevésbé rugalmas menedzsmentet gyakran megleckéztetik a beosztottak, de vannak olyan helyzetek, amikor nem érdemes megszegni a szabályokat.

  • Hírességek lakókocsijai

    Hírességek lakókocsijai

    Milyen lehet egy olyan lakókocsiban élni, amelyben gőzkabin és moziterem is van, minden high-tech és automatizált? A Fine Living tévécsatornán augusztus végig látható Hírességek lakókocsijai sorozatból megtudhatjuk, méghozzá úgy, hogy híres színészek, zenészek és producerek guruló otthonába leshetünk be.