EUR: 313,42 Ft
CHF: 288,87 Ft
2016. december 07., szerda
Ambrus

Életmód

Irodai kór az ülésbetegség

Model., Image: 41277504, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: yes, Credit line: Profimedia, BSIP

Sokan fordulnak orvoshoz ülés okozta fájdalmakkal – Fotó: Profimedia

A túl sok ülés, a mozgásszegény életmód számos krónikus betegség kiváltó oka lehet, és nagyon gyakran ez tehető felelőssé különböző mozgásszervi betegségek kialakulásáért is. Ezt a problémakört ma már az orvostudomány külön kutatási területként vizsgálja és összefoglalóan „ülésbetegségnek” is nevezi.

Dr. Arnold Dénes Arnold, a Fájdalomközpont fájdalomspecialistája is azt tapasztalja, hogy nagyon sokan fordulnak orvoshoz a túl sok ülés okozta fájdalmakkal. Számos informatikával foglalkozó szakember, illetve adminisztrációs területen dolgozó panaszkodik arra, hogy a rengeteg üléstől fáj a dereka. Főleg a derék alsó szakaszának fájdalma okoz gondot, ami egyértelműen az irodai széken való helytelen pozícióban és hosszú ideig tartó üléssel hozható összefüggésbe. Mint minden esetben, az „ülésbetegséggel” küzdőknél is érdemes minél hamarabb kivizsgálni a panaszokat, mert az idejében kezelt mozgásszervi elváltozások jól gyógyíthatók.

– Hatásos segítség a funkcionális gyógytornával kombinált aktív fájdalomcsillapítás terápia. Ez egy olyan komplex eljárás, amelynek során az ízületek köré szteroidmentes hatóanyagot fecskendezünk, ami megszünteti a fájdalmat és a gyulladást. Az erre ráépülő gyógytorna segítségével visszaállítjuk az izmok-inak-szalagok statikai és dinamikai egyensúlyát és a megfelelő mozgásfunkciókat – magyarázta dr. Arnold Dénes Arnold. – Életmódunkkal is sokat tehetünk panaszaink javulásáért. Ha figyelünk a súlykontrollra, a megfelelő folyadékfogyasztásra, ha heti háromszori testmozgásra is időt szakítunk, valamint megtanuljuk kezelni a mindennapi stresszt, például jógával vagy relaxációval, sokat tehetünk állapotunk javulásáért. Ilyen esetben az izomlazító gyógymasszázs is nagy segítségünkre lehet.

 

Hogyan üljünk helyesen?

1. Válasszunk megfelelő széket. Ülő helyzetben a talp alátámasztása mellett a térd és a csípő kb. 110 fokos szöget zárjon be. Biztosítsuk a gerinc melletti izmok mikromozgásait, ehhez használhatunk irodai szék helyett labdát. A megfelelő szék megtámasztja a lapocka hátsó csücskét és a derekat. Az ülőfelület olyan hosszú legyen, hogy a széken hátracsúszva ne vágja az ülés a térdhajlatot.

Happy handsome man having phone call at home, Image: 263085837, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: yes, Credit line: Profimedia, Wavebreak

Fontos a monitor helyzete és a kar alátámasztása (Profimedia)

2. Fontos a monitor helyzete és a kar alátámasztása. A monitor szemmagasságba legyen beállítva, a kar pedig kényelmesen legyen alátámasztva, ezzel elkerülhetjük a nyak és a váll izmainak feszülését.
3. Óránként 10 percre álljunk fel és végezzünk nyújtó-lazító mozdulatokat.

Kapcsolódó Cikkek

  • Adventi zarándoklat

    Adventi zarándoklat

    A zarándoklat egy imádságos út valamilyen cél felé, amelynek során a hangsúly nemcsak az úti célra való megérkezésen, hanem magán a testet és lelket egyaránt erősítő utazáson van.

  • Fejkódex kopaszoknak

    Fejkódex kopaszoknak

    A kopasz fejbőr ugyanolyan hidratálást igényel, mint a bőr más részei, vagyis bátran elő a testápolót vagy az arckrémet!