EUR: 313,84 Ft
CHF: 289,24 Ft
2016. december 08., csütörtök
Mária

Egyéb Szeged

Rendet szülne Szegeden az ingyenes parkolás

Számtalan előnnyel járna, ha korlátozott időtartamú ingyenes parkolást vezetnének be Szegeden, nem mellesleg ez jóval olcsóbban valósítható meg, mint a parkolóautomaták tervezett telepítése – hívja fel a figyelmet egy helyi civil szervezet.

7_8A_parkolas04

A Lokál Extra Szeged hetilapban többször írtunk már a helyi parkolási rendszer körüli áldatlan állapotokról, melyek napról napra megkeserítik az itt élők és az ide látogatók életét is. A vidéki városok közül a legdrágább, gyakorlatilag budapesti árkategóriájú parkolási lehetőséget kínálja a Tisza-parti önkormányzat, mely nem is cáfolja, hogy a parkolásra leginkább bevételszerzési eszközként tekint. Jövő májustól átalakítások következnek, de – mutatnak rá a civilek – a lakosság sarcolása folytatódik, miközben ennek észszerű módon elejét lehetne venni.

Hol a koncepció?

Ideje lenne végre Szeged vezetésének nem csupán a városi cégek bevételi előirányzataiban, a családi ezüst kiárusításában, hanem a lakossági érdekek mentén, koncepcióban gondolkodnia – így Beck Gábor.

Szeptemberben jelentették be, hogy megszűnik Szegeden a papíralapú parkolójegy, és 200 milliós beruházással kialakított automatás rendszert vezetnek be. Ez a fejlesztés alapvetően üdvözlendő, hiszen a régi szisztéma nehézkes és – főleg a turisták számára – sokszor követhetetlen volt. Ezzel együtt ismételten emelkedik a parkolás költsége, már csak a parkolási zónák átalakítása miatt is.

7_8A_parkolas02

A városvezetésnek eszébe sem jut, hogy a katasztrofális szegedi közlekedési helyzetet (buszmenetrendek folyamatos átalakítása, aggasztó utasszámcsökkenés, állandósult belvárosi dugók, parkolási nehézségek, a belvárosi üzletek megközelíthetetlensége, biciklizésre alkalmatlan kerékpárutak) rendszerszinten átgondolja, és egy egységes koncepció mentén alakítsa át. A folyamatosan apadó városi bevételeket kizárólag újabb lakossági sarcokkal kívánja pótolni – foglalta össze a gondokat lapunknak Beck Gábor, a Civil Városi Unió titkára.

7_8A_parkolas03

A parkolási ágazatnak elsősorban forgalomszabályozási feladatot kellene ellátnia, nem pedig a 30 milliárdos tömegközlekedési projekt eredményeképpen mára fenntarthatatlanul magas működési költséggel üzemeltetett közösségi közlekedés finanszírozását. Elképzelhetőnek tartanánk akár egy korlátozott időtartamú ingyenes, majd azon túl jelentősen megemelt tarifával járó parkolási rendszer bevezetését is, hiszen ennek ellenőrzése ma már technikailag kivitelezhető a bevezető utakon kihelyezett kamerarendszer segítségével. Szinte bizonyosra vehető, hogy a belvárosi üzletek látogatottsága megnőne – ezzel együtt az üresen álló üzlethelyiségek száma is csökkenne. Nem mellesleg, ennek a kamerás beruházásnak a költségei messze nem érnék el a 200 millió forintot – vázolta az alternatív megoldási lehetőséget Beck Gábor.

Címkék

Kapcsolódó Cikkek