2019. június 17., hétfő
Laura, Alida

Életmód

Ez lehet a nők kedvenc járgánya

Hölgyeim! Legyenek egészen őszinték! Ugye, hogy nagyon sokszor előfordult már, mikor a pasik autókról beszélnek, mintha nem is a földi nyelvet használnák. Mi már körülbelül az első mondatnál elvesztettük a fonalat, pedig tény, de jó is lenne tudni, erről vagy arról az autóról, hogy mit tud, mennyire kényelmes, vagy éppen mennyi kosztpénzt spórolhatunk meg a fogyasztással, ha őt választjuk.

Ezért határoztunk úgy, mostantól „női” szemmel is bemutatjuk az új autókat, természetesen szigorúan úgy, hogy az is meg értse, aki nem Matchbox-al a kezében született.


Uraim! Füleket bedugni, egyáltalán nem önöknek való sorok következnek!

Elsőként tisztázzuk, melyik szakkifejezés, mit takar:


Lengéscsillapító – sminkelést elősegítő rugózás

ABS – az a fékrendszer, ami ha hirtelen taposol a fékre – mert a gyerek már megint elvonta egy pillanatra a figyelmedet -, meggátolja, hogy keresztbe fordulj az úton

Start-stop elektronika – egy helyettünk intézkedő rendszer, ami dugóban állva leállítja vagy éppen elindítja a motort

Fedélzeti komputer – minden kütyü, ami, ha megtanuljuk kezelni, segít tájékozódni, zenét hallgatni, telefonálni, és minden mást, ami egy jó autókázáshoz kellhet

Közép konzol – innen szabályozható, hogy télen meleg, nyáron kellemes hűvös legyen.

Tempomat – Se gázpedál, se fék, csak suhanunk a megadott sebességgel

Karosszéria – Ez az egyik legfontosabb eleme a választásunknak. Egy pasinál sem mindegy, hogy néz ki

renault-mégane-1,5-dci Fotó Renault

Most, hogy már legalább egy picit több dolgot is megértettünk a kocsink tartozékainak funkcióiból, jöjjön a teszt.

Első körre egy Renault Mégane 1.6 dCi 130-ast vihettem el. Amint megpillantottam, beleszerettem. Külsejét tekintve, leginkább egy lopakodó leopárdhoz hasonlít, ami azonnal megpezsdíti a vért.

Pont emiatt egy kicsit félelmetesnek is gondolhatnánk a vezetését, azonban már most megnyugtatom minden nőtársamat, még a dugóban ülve is kész felüdülés ezt a kocsit vezetni. Már beszálláskor érzékelhető, hogy ennek a típusnak a megálmodói igen nagy hangsúlyt fektettek a kényelemre.

Az ülések oldaltámaszai már-már egy fotel kényelmét biztosítják. Az sem megvetendő, hogy a magasságot is lehet állítani, ami lehetővé teszi, mind egy alacsonyabb, mind pedig egy magas hölgynek, hogy a legideálisabb testtartásban vezesse az autót.

Ráadásul miután kényelembe helyeztük magunkat, nem tör ránk a pánikroham, ha ránézünk a műszerfalra. Meglepő módon az ugyanis nem úgy néz ki, mint egy űrhajó belseje, mert a gyártók csak szerényen szórták meg kapcsolókkal. Persze, itt hamar kiderül, hogy tévedtem, ugyanis az a „pár” gomb mindent indít, szabályoz. De hamar kitalálható, mi mire való és kifejezetten egyszerűen ki illetve bekapcsolható a klíma, a rádió, de még a telefont is hamar áthangolhatjuk, hogy a kocsiban kihangosítva lehessen beszélgetni.

A kormányba illesztett kapcsolók használatával nem kell össze-vissza nyúlkálni, minden kézre esik. Egyetlen egy gomb segítségével látható, mennyit fogyaszt a kocsi, mennyivel megyünk, hány kilómétert tehetünk meg a tankban lévő benzinnel.

A kormányt egyenesen élvezet megfogni. Kifejezetten üdítőnek hat, hogy a kilométeróra mutatója kívülről jár a számok körül.

A zenét kedvelők imádni fogják benne a 10 hangszórós, pótkerékbe épített mélynyomós Bose hifit, ami brutál jól szól.

Nem elvetendő, hogy a könyöktartónál két pohártartó is van, ami lássuk be, kifejezetten előnyös, mivel a gyerek kakaója is simán lerakható.

A nem csak tolatóradarral rendelkező Megan még a sávelhagyásnál is figyelmeztet. Ennek és a tempomatnak köszönhetően az autópályán egy álom a vezetés.

Sajnos egy nagyon fontos dolog mégis kimaradt a kocsi tartozékaiból. Hova tegyem a napszemüvegem, ha nem terveztek neki tartót?

Címkék

Kapcsolódó Cikkek

  • Dubaj drónnal és objektívvel

    Dubaj drónnal és objektívvel

    Dubairól elsőre sokaknak a luxus, a gazdagság és a fényűzés jut eszébe, na meg a gyönyörű kelet-európai lányok és az olajsejkek üzleti kapcsolata.

  • A folyóüledékben rengeteg a mikroműanyag

    A folyóüledékben rengeteg a mikroműanyag

    Sok mikroműanyag lehet a hazai folyók üledékében, ami a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) kutatói szerint jelentős környezeti kockázattal járhat – tájékoztatta a felsőoktatási intézmény közkapcsolati igazgatósága az MTI-t.

  • Elő a turmixszal! 

    Elő a turmixszal! 

    A kánikulában nem mindegy, hogy mennyi időt töltünk a konyhában, a meleg tűzhely mellett. A legoptimálisabb az lenne, ha semennyit sem kellene, de akkor mit eszik az éhes család?