2017. november 07., kedd
Rezső

Budapest

Egy színésziskola, ahonnan igazi színésznők kerülnek ki

A Lokál két előadásra is meghívást kapott a Fészek Művészklubban, és a két darabban, két nagyszerű színésznői teljesítményt is láthattunk.

Az egyik a Sárdi Mária könyvéből készült Kislány a pokolban holokauszt monodráma, aminek  főszereplője Dombrádi Alina volt, a másik színésznő pedig a Pulóvergyűjtő című dráma női főszereplője Major Bea. Nem volt számunkra meglepő ez két a magas színvonalú teljesítmény hiszen több mint másfél éve kísérjük figyelemmel a Fészek Művészklubban folyó színészképzését a Kazán István Kamaraszínháznak.


A kamaraszínházat több mint tíz éve alapította  Kriszt László, aki azóta egy figyelemreméltó színházi rendezővé és színészpedagógussá avanzsálódott. A színházról a rendezésekről és az ott folyó színész képzésről beszélgettünk a művészeti vezetővel.

Két tehetség – Dombrádi Alnia és Major Bea – egy színpadon

– Ügyes, tehetséges színésznőket lehet önöknél látni, van valamilyen recept arra hogy nem csak szépek, hanem tehetségesek is?
– Nincs. Sok olyan csinos lány van, aki az életben szép, de ha a színpadra felmegy eltűnik, semmivé válik, s fordítva, az életben szürke de a színpadon gyönyörűvé válik. Azt hiszem a színész tehetség egyik ismérve ez a tulajdonsága egy színésznőnek, a másik pedig az a szellemi és lelki munka amit ebbe a szakmába beinvesztál. Sok színésznő csak beszél róla, de a színpadon semmi nem történik, őket hívjuk “büfé színészeknek”.
– Mi a titka, ha van egyáltalán, a színész pedagógiájának?
– Nincsenek csodák, csak mennyiségi és minőségi munka van, amit meg is követelek mindazoktól, akik erre a nehéz szakmára adják a fejüket! Egy színésznőnek az a dolga hogy többé, jobbá és értékesebbé tegye magát, mert csak abból tud építkezni a szerepeiben. Aki csak kivenni akar, de beinvesztálni nem, az hamar eltűnik a színpadról. a volt tanítványaim közül volt aki megértette ezt és volt aki nem, de ez mindenkinek a maga döntése volt.
– A rendezéseibe mindig valamilyen drámai-emberi fonalat lehet felfedezni, s valahogy ez végig letudja kötni a nézőket!
– Persze, hiszen ez a színház lényege, hogy emberi dolgokat jelenítsen meg művészi szinten, amivel a közönség azonosulni tud, s akkor megszületik a színház csodája, ami vagy emlékezetest vagy maradandót ad a nézőnek.
– Mit lehet tudni a két színésznőről?
– A színészmesterség mellett tanulnak klasszikus balettet és járnak hangképzésre, több zenés produkcióban is bemutatkoztak már, mindezek mellett a kamaraszínházunk színészképző stúdiójában lettek hivatásos színésznők. Sajnos többen voltak akik azt hitték, hogy ha megvan a színész papírjuk, akkor ők már attól színészek is lettek, hát nagyot tévedtek! Róluk viszont elmondhatom hogy nem a papírért jártak hozzánk hanem a tudásért,
– Milyen szerepekben lehet őket majd látni a fenti két darabon kívül?
– Most folyik a következő színházi évad tervezése, biztos hogy kapnak még nagy szerepeket, de ez függ az anyagi háttér megteremtésének alakulástól is.


Kapcsolódó Cikkek

  • Na végre, igazi színház!

    Na végre, igazi színház!

    Pár napja mutatták be Edward Albee: Mese az állatkertről című drámáját a patinás Fészek Művészklub kupola termébe.

  • Márton-napi libaságok

    Márton-napi libaságok

    Márton napja a karácsony előtti 40 napos böjt előtti utolsó ünnepnap. Ilyenkor nagy evés-ivást rendeztek, hogy a következő esztendőben is bőven legyen mit fogyasztani.

  • Szakápolás otthon

    Szakápolás otthon

    Minden beteg vágya, hogy a gyógyulás vagy a rehabilitáció időszakát otthon, a megszokott, megnyugtató környezetben tölthesse, de olyan profi ápolók segítségével, mint ha kórházban lábadozna.