2019. június 20., csütörtök
Rafael

Életmód

Két „szemmel” figyeli az utat

Az a baj a legtöbb kisautóval, hogy még egy átlagos méretű felnőtt férfi is nehezen fér el bennük. Nem úgy az új Ignisben. Ráadásul ez kicsi kocsi sok olyan felszerelést is megkapott, amellyel csak jóval nagyobb és drágább versenytársai büszkélkedhetnek.

Bár a Swift hazai hegemóniáját aligha töri meg, a Suzuki A+ kategóriásra tervezett új Ignise komoly sikerre hivatott a magyar piacon. Már külsőre is pofás, elrugaszkodik a kaptafamegoldásoktól, mégpedig úgy, hogy némely külső jegyében visszatért a klasszikus elődökhöz. A kifejezetten agresszív orrkialakítást és a C-oszlop „műkopoltyúit” is elődeitől „lopták”, utóbbit például a legendás Giugiaro által tervezett Cervótól.


Kívül-belül csinos

Belülről is csinos. Ennél azonban sokkal fontosabb, hogy méretei (3,7 méter hosszú, 1,69 méter széles és 1,595 méter magas) ellenére belül kifejezetten tágas. Két felnőtt férfi térdsérülés nélkül is beülhet egymás mögé, ami igazán ritka ebben a kategóriában. A felszereltsége (igaz, az ára is) kilóg a kisautók szegmenséből. Legfontosabb aktív védelmi rendszere a visszapillantó tükör mögé szerelt két kamera, amelyek az eddigi radartechnológia helyett tényleg „figyelik” az utat. Ennek köszönhetően a rendszer sokkal jobban reagál például egy lelépő gyalogosra, mint a radar, amelynek „nagy vas kell” ahhoz, hogy beavatkozzon a vezetésbe. Merthogy azt is megteszi, ha kell, fény- és hangjelzést ad, de ha kell, fékez is.

Persze ne legyünk telhetetlenek! Sok pozitívuma mellett kissé eltörpül az 1,2 literes Dualjet motor teljesítménye és a csomagtér mérete. A 260 literes pakktartó kategóriájának nem kicsi – csak két bőröndnek. Na jó, azért ennyire hadd maradjon már kisautó.


Viszont kifejezetten kellemes a vezetése. Futóműve „németesen” feszes, és mert arányaiban alacsonyabb elődjénél, szépen fekszik a kanyarokban. Kormányműve meglehetősen direkt, vagyis a sportos vezetési stílus kedvelői imádni fogják. Igaz, ahogy említettük: nem egy erőgép. A számok nyelvén jól hangzik a 90 lóerő és a 120 newtonméteres forgatónyomaték, valamint a 900 kiló alatti súly aránya, de erőt a hajtómű lényegében háromezres percenkénti fordulatszám alatt nemigen produkál. Hát ezt tudja (felszereltségi szinttől függően) 3,7–5 millió forintért. De a Suzukinál hangsúlyozták: ez listaár, finanszírozástól függően akár 20 százalékkal is eshet, amikor a vásárló előveszi a bankkártyáját.

Kapcsolódó Cikkek

  • Egy kis plusz és könnyebb a társkeresés

    Egy kis plusz és könnyebb a társkeresés

    Az elmagányosodás felé haladunk, pedig ennek nem kellene így lennie. Ideje, hogy végre a ducik is visszanyerjék önbizalmukat, és ne mondjanak le arról, hogy megtalálják életük szerelmét.

  • Így küzdhetjük le a műanyagfüggőséget

    Így küzdhetjük le a műanyagfüggőséget

    A műanyagok olyan mértékben átszőtték mindennapjainkat, hogy már észre sem vesszük őket. Kényelmes. Olcsó. Kikerülhetetlen. A szomorú igazság azonban az, hogy az általunk használt műanyagok több mint 70 százalékát nem hasznosítjuk újra, és nagy részük végül az óceánokban vagy folyókban végzi.

  • Dubaj drónnal és objektívvel

    Dubaj drónnal és objektívvel

    Dubairól elsőre sokaknak a luxus, a gazdagság és a fényűzés jut eszébe, na meg a gyönyörű kelet-európai lányok és az olajsejkek üzleti kapcsolata.

  • A folyóüledékben rengeteg a mikroműanyag

    A folyóüledékben rengeteg a mikroműanyag

    Sok mikroműanyag lehet a hazai folyók üledékében, ami a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) kutatói szerint jelentős környezeti kockázattal járhat – tájékoztatta a felsőoktatási intézmény közkapcsolati igazgatósága az MTI-t.