2017. november 02., csütörtök
Achilles

MVM Paks 40

Simicska átjátszotta a Magyar Nemzetet a Jobbiknak?

Havi rendszerességgel készít közvélemény-kutatásokat az Iránytű Intézet a Magyar Nemzetnek – írta a 888.hu. A portál szerint így a napilap tulajdonosa, Simicska Lajos pár héttel a jobbikos Barikád hetilap bezárása után máris kisegítette a pártot az egykor jó hírű polgári napilap alárendelésével. 

A Jobbik internetes híroldalával, az Alfahírrel azonos székhelyű Iránytű Intézetet az a Forrai Richárd alapította, aki a Direkt36 számításai szerint a Jobbik-frakciótól és a pártalapítványtól összesen közel kétmilliárd forintot kapott 2010 óta. Az Iránytű Intézet elemzői a lap beszántásáig rendszeresen publikáltak a szélsőjobboldali Barikádban.


A 888.hu állítja: az Iránytű Intézet mostantól szerződéses keretek között szolgáltatja a Magyar Nemzetnek a kutatásokat. Mivel ezt vélhetően nem ingyen teszi, így a hírportál szerint Simicska, a Magyar Nemzet tulajdonosa ily módon anyagilag támogatja a Jobbikhoz ezer szállal kötődő Iránytű Intézetet.

A Lokál 2017. február 24-én megjelent számában „Simicska Lajos átjátszotta a Magyar Nemzetet a Jobbiknak?” címmel megjelent cikkben tévesen állítottuk, hogy Forrai Richárd 2010 óta közel kettőmilliárd forintot kapott a Jobbik Magyarországért Mozgalom országgyűlési frakciójától és a pártalapítványától. A valóság ezzel szemben az, hogy Forrai Richárd Jobbik országgyűlési frakciója és a pártalapítványa által 2010 és 2015 között elköltött két milliárd forint közel harmadát szerezhette meg.

Kapcsolódó Cikkek