EUR: 303,13 Ft
CHF: 266,78 Ft
2017. augusztus 21., hétfő
Sámuel, Hajna

Belföld

Fogyasztóvédelem: hol tehetünk panaszt?

Kihelyezett fogyasztóvédelmi tanácsadást és konzultációt tartottak Budapest Főváros Kormányhivatalának fogyasztóvédelmi munkatársai több budapesti, illetve Pest megyei bevásárlóközpontban. Az apropó a fogyasztók és a fogyasztóvédelem március 17-i világnapja volt. A Lokálnak dr. Bobál Pál fogyasztóvédelmi főosztályvezető nyilatkozott a szervezet átalakulásáról, illetve a főbb problémákról.

– Két hónapja állt fel az új rendszer, így a fővárosban például a Budapest Főváros Kormányhivatalának fogyasztóvédelmi ügyfélszolgálata foglalkozik a panaszokkal, míg egyes ügyek a járási hivatalokhoz kerültek. Ám a kormányablakoknál mindenki felvilágosítást kaphat, hogy a panaszával hová is fordulhat – mondta dr. Bobál Pál.

A szakember szerint eddig évente nagyjából tízezer bejelentés érkezett a hatósághoz. A bejelentések három fő csoportba sorolhatók. A veszélyes termékekkel kapcsolatos észrevételek – mint például zárlatos vasaló – az ügyek nagyjából felét teszi ki. A második főbb területet az energiaszolgáltatókkal kapcsolatos bejelentések ölelik fel. Sokan túlszámlázásokról, jogtalan kikapcsolásokról tesznek bejelentést. Végül a harmadik csoport az úgynevezett kérelemre induló eljárásoké, amikor például a vásárló szerint nem volt megfelelő a kiszolgálás vagy éppen nem kapta meg a vásárlók könyvét.

Kapcsolódó Cikkek