2017. november 03., péntek
Győző

Belföld

Eladta a lelkét Simicskának a Jobbik

Elért a parlamentig a kialakuló Jobbik–Simicska viszony. Tuzson Bence kommunikációs államtitkár szerint a Jobbik eladta a lelkét, és arra is utalt: új gazdájuk Simicska Lajos nagybirtokos-médiatulajdonos. Ezt az Origo szerint számos tény támasztja alá.

Novák Előd, a Jobbik képviselője /Fotó: MTI – Kovács Attila

A Simicska–Jobbik kapcsolatról már akkor is szárnyra keltek feltételezések, amikor a médiavállalkozó tulajdonában lévő Magyar Nemzet jó fél évvel hamarabb utalt rá: eltávolítják a szélsőjobboldali pártból Novák Elődöt, mert a „kormányzati szerepre készülő pártnak tehertétel lehet Novák személye”.

Erre 2016 tavaszán sor is került, amikor Vona Gábor nem engedte, hogy Novák újrainduljon az alelnöki posztért.Vona és Simicska legalább kétszer találkoztak. Előbb 2015 novemberében, majd a Jobbik-elnök (a ma már Simicskának dolgozó Kálmán Olga korábbi ATV-s műsorában 2016 októberében) maga ismerte be: újfent „összefutott” a nagybirtokossal, akivel a migrációs népszavazásról beszélgettek. Éppen ekkoriban szavazott nemmel a kvótanépszavazással kapcsolatos alkotmánymódosításra a Jobbik.

A 2015-ös Simicska–Vona találkozón Volner János alelnök is ott volt, akinek a párt médiahátterének megteremtése volt a feladata. Ezután a Simicskához tartozó Lánchíd rádióban négyszer, a Magyar Nemzetben pedig kétszer annyi jobbikos hír jelent meg, mint előtte.

– Bármennyire is jóval szerényebbek Vona képességei, mint Orbáné, ha 2018-ban Vona lenne a miniszterelnök, az nagyon jót tenne az országnak – nyilatkozta tavaly nyáron Schlecht Csaba, a Lánchíd Rádió főszerkesztője.A rádió műsorvezetője, Csintalan Sándor – akit Simicska nem hivatalos szóvivőjeként emlegetnek – korábban „politikai hullarablónak” nevezte a Jobbikot. Tavaly már kiállt Vona mellett, amikor a pártelnököt „melegbarátsággal” hozta hírbe Terry Black. Máskor arra utalt: a Fidesz szerinte azért támadja a Jobbikot, mert az ellenzéki párt mögött Simicska áll.

A Jobbik-közeli Iránytű Intézet is együttműködési megállapodást kötött a Magyar Nemzettel. Az Origo szerint a Jobbiktól megalakulása óta eddig 330 millió forintnyi pénzt kapó közvélemény-kutató február vége óta naponta ad tanulmányokat a Magyar Nemzetnek.

Csintalan Sándor, a Hír Tv műsorvezetője /Fotó: MTI – Kovács Tamás

2015-ig a Jobbiknál többen is feszegették Simicska gazdagságának hátterét. A jobbikos Szilágyi György 2014-ben még vizsgálóbizottságot állíttatott volna fel, melynek színe elé hívták volna Simicskát, hogy „számoljon el azzal a sok milliárddal”. Ma már ez szóba sem kerül. Sőt: Novák Elődtől korábban elhangzott, hogy „nem szabad Simicska elszámoltatását” szorgalmazni a Jobbikban. Novák azóta már nem képviselő és nem tagja a párt vezetésének sem.

Kapcsolódó Cikkek