EUR: 309,31 Ft
CHF: 282,85 Ft
2017. június 29., csütörtök
Péter, Pál

Aktuális

Évente tízezren panaszkodnak hibás termékek miatt

Kihelyezett fogyasztóvédelmi tanácsadást és konzultációt tartottak Budapest Főváros Kormányhivatalának fogyasztóvédelmi munkatársai több budapesti, illetve Pest megyei bevásárlóközpontban. Az apropó a fogyasztók és a fogyasztóvédelem március 17-i világnapja volt. A Lokálnak dr. Bobál Pál fogyasztóvédelmi főosztályvezető nyilatkozott a szervezet átalakulásáról, illetve a főbb problémákról.

– Két hónapja állt fel az új rendszer, így a fővárosban például a Budapest Főváros Kormányhivatalának fogyasztóvédelmi ügyfélszolgálata foglalkozik a panaszokkal, míg egyes ügyek a járási hivatalokhoz kerültek. Ám a kormányablakoknál mindenki felvilágosítást kaphat, hogy a panaszával hová is fordulhat – mondta dr. Bobál Pál.

A szakember szerint eddig évente nagyjából tízezer bejelentés érkezett a hatósághoz. A bejelentések három fő csoportba sorolhatók. A veszélyes termékekkel kapcsolatos észrevételek – mint például zárlatos vasaló – az ügyek nagyjából felét teszi ki. A második főbb területet az energiaszolgáltatókkal kapcsolatos bejelentések ölelik fel. Sokan túlszámlázásokról, jogtalan kikapcsolásokról tesznek bejelentést. Végül a harmadik csoport az úgynevezett kérelemre induló eljárásoké, amikor például a vásárló szerint nem volt megfelelő a kiszolgálás vagy éppen nem kapta meg a vásárlók könyvét.

Dr. Bobál Pál szerint a jövőben jóval magasabb lehet a fogyasztók részéről a különféle bejelentések száma, amit a főosztályvezető nem a problémák számának növekedésével magyaráz.

– Az, hogy az emberek a járási hivatalokban is tudnak bejelentéseket tenni, minden bizonnyal ahhoz vezet, hogy sokkal többen jelezik majd azt, ha valamilyen problémájuk akad – mondta a Lokálnak a szakember, akit arról is megkérdeztünk, hogy mi a véleménye a hazánkban néhány hete nagy port kavart élelmiszeripari botrányról, miszerint nem azonos minőségű egyes multik külföldön és hazánkban forgalmazott terméke.

– Talán kevesen tudják, hogy 2011-ben az első ilyen ellenőrzést a Fogyasztóvédelmi Hatóság végezte el. Nemcsak élelmiszeripari termékek kerültek ekkor terítékre, hanem például tisztítószerek is. Kiderült, hogy bizony van különbség az azonos termékek között, melyeket Ausztriából, Olaszországból és természetesen hazai üzletekből szereztünk be. Ezt a parlamenti bizottság is megállapította. Az érzékszervi vizsgálatok során jelentős eltéréseket tapasztaltunk, a vegyi és kémiai tényezőknél azonban a differenciákat nem mindig tudtuk kimutatni, ugyanis a laboratóriumi lehetőségeink nem álltak olyan szinten, ami ezekhez a vizsgálatokhoz kellett volna – mondta Dr. Bobál Pál, aki szerint a különféle „trükköket” nagyon nehéz bizonyítani.

– Tudomásom szerint például a mézhamisításnál csak a németországi Brémában található laboratórium képes arra, hogy kimutassa a profi hamisítást – tette hozzá a főosztályvezető, aki szerint nagyon fontos, hogy ezeket a problémákat felszámoljuk.

Vásárlás élelmiszer étel ital Erzsébet utalvány (Fotó: Máté Krisztián)

–  Bízom benne, hogy a Nébih vizsgálat, amely jelenleg is tart, ebben segítségül szolgál majd – mondta Dr. Bobál Pál.

Kapcsolódó Cikkek

  • Zöldítő jurta az óvodában

    Zöldítő jurta az óvodában

    A szekszárdi Gyermeklánc Óvoda udvarában egy jurta épült, benne az erdők világáról tartottak interaktív foglalkozást a gyerekeknek.

  • Babonás bajnokok

    Babonás bajnokok

    Rekordlétszámú résztevevő nevezett a hatodik alkalommal megrendezett különleges versengésre, melyen a kapusok öt rúgott gólig vagy öt percig tartó mérkőzéseken csaptak össze.

  • Egyéjszakás kaland

    Egyéjszakás kaland

    Sok érdekes programmal várta a múzeumok éjszakájának közönségét a szekszárdi Wosinsky Mór Megyei Múzeum.

  • Itt lesz a legtöbb diák rendőr

    Itt lesz a legtöbb diák rendőr

    Idén nyáron is találkozhatunk diák rendőrökkel, hiszen a Komárom-Esztergom megyei rendőr-kapitányság ebben az évben is elindította a Student Police programot.