EUR: 307,55 Ft
CHF: 265,20 Ft
2017. október 21., szombat
Orsolya

Belföld

Fókuszban a Kárpát-medence gazdasága

Óriási szakmai érdeklődés kísérte a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) szervezésében március 16-17. között Hajdúszoboszlón megvalósult Kárpát-medencei Gazdasági Konferencia és Kiállítást. A Magyar Kormány által 2015-ben meghirdetett Gazdaságfejlesztési Program stratégiájához szorosan illeszkedő, hagyományteremtő jelleggel megrendezett szakmai rendezvényen közel 200 hazai és határon túli vállalkozás vett részt.

A rendszerváltás óta eltelt közel 30 évben Európa fejlett gazdaságai elsősorban piacként, valamint az olcsó munkaerő- és beszállítói infrastruktúra forrásaként tekintettek a Kárpát-medence országaira. A tény, hogy Közép-Európa és Kelet-Európa óriási gazdasági potenciállal rendelkeznek, régóta ismert, de ennek kiaknázása érdekében határozott lépésre eddig senki sem szánta el magát. Azonban a Magyar Kormány 2015-ben meghirdette azt a Gazdaságfejlesztési Programot, mely a határon túli magyarság életszínvonalának növelését, a vállalkozások és a régió versenyképességének erősítését célozza.

– Célunk, hogy szakmai tartalommal töltsük meg azt a gazdaságfejlesztést célzó kormányprogramot, amely a térség magyarságának összefogását és együttműködését kívánja erősíteni – mondta Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója.

A Kereskedőház feladata elsősorban az, hogy aktív szakmai támogatást nyújtson a magyarországi és határon túli vállalkozások közti kétoldalú üzleti és gazdasági kapcsolatok elmélyítéséhez, így hozzájárulva a régió versenyképességének és gazdasági erejének növekedéséhez.


– Feladatunknak tekintjük ugyanakkor azt is, hogy közös árualapok kialakításával, cégre szabott exportstratégiák mentén további piacokat szerezzünk a kárpát-medencei magyar vállalkozásoknak – tette hozzá a vezérigazgató.

Ezt a célt szolgálja a 2015-ben létrehozott Áldomás közösségi márka is, mely egységes arculattal juttatja külpiacra a legkiválóbb, prémium kategóriát képviselő élelmiszeripari termékeket. Eddig 134 termék kapta meg az Áldomás ernyőmárka előfeltételét jelentő Fogyasztóbarát Védjegyet, melyek közül 43 termék már az Áldomás arculatának megfelelő csomagolással is rendelkezik.

Oláh Zsanett elmondta, míg 2015-ben és 2016 első félévében a kárpát-medencei térségben az infrastruktúra kialakítását és a jelenlét biztosítását helyezték előtérbe, addig a tavalyi év második felétől a gyakorlati ismeretek átadására, konkrét tárgyalások és üzleti fórumok szervezésére, illetve lebonyolítására fókuszálnak.

– A közép-európai irodahálózatunk 22 képviseletből áll, melyek már közel 4 millió euró értékű üzlet létrejöttét segítették elő. Azonban irodáink aktív szerepvállalásának köszönhetően mind a megvalósuló ügyletek értéke, mind a gazdasági mutatók tovább nőnek majd – hangsúlyozta a vezérigazgató.

A szakkiállítással egybekötött konferencia sikerét és létjogosultságát nagyszerűen mutatja, hogy közel 200 hazai és határon túli vállalkozás és több mint 400 szakmai érdeklődő vett részt az eseményen.

Az MNKH következő nagyszabású szakmai rendezvénye a Kárpát-medence legkiválóbb borászatainak részvételével megrendezésre kerülő közép-európai bormustra, a Pannon Vinersitas Szabadegyetem és Borünnep lesz.

Együttműködő partnerünk a Magyar Nemzeti Kereskedőház.

Kapcsolódó Cikkek