EUR: 325,74 Ft
CHF: 279,68 Ft
2018. július 21., szombat
Dániel, Daniella

Életmód

Gasztronómia nélkül nincs turizmus

A Századvég Gazdaságkutató (SZG) Zrt. szervezett Turizmus konferenciát Budapesten, amelyen szakemberek mutatták be eredményeiket, terveiket és a magyar turizmus fejlődési lehetőségeit. A rendezvényen kiderült, hogy Magyarországon a turizmus a gazdaság egyik sikerágazata lett.

A konferencia nyitóbeszédéből, amelyet Márton Péter, a SZG Zrt. vezérigazgatója tartott, megtudtuk, hogy idén ez az első, azonban a tervek szerint tavasszal hat, majd ősszel további nyolc hasonló rendezvényre számíthatnak az érdeklődők. Az egyik fő kérdéskör a gasztronómia és a turizmus közötti összefüggés volt.


– A gasztronómia tudat alatt mindig része volt az emberek életének. Mostanra azonban sokkal tudatosabb lett, rögzült a fejekben, divattá vált. A nyugati éttermek, séfek menő trendeket, új koncepciókat találtak ki – fogalmazott Zsidai Zoltán Roy közgazdász, gasztronómiai szakember, aki úgy véli, a turizmus négy pillérre támaszkodik: borászat, kultúra, gyógyvíz és egészség, illetve Budapest. Kiemelte: Budapest azért tartozik ide, mert kézzelfogható és világszínvonalú kínálatot biztosít, azonban sokkal jobban ki lehetne használni bizonyos szegmenseit. Arról is beszélt, hogy a turisztikában dolgozók képzését teljesen át kell alakítani.

A pálinkaturizmusban hatalmas lehetőségek vannak /Fotó: Profimedia, imageBROKER

A gasztrotrendek és a gasztroturizmus is komoly hangsúlyt kapott: Hegedűs Mónika, az Árpád Pálinka tulajdonosa, Kovács Károly, a Gusteau Kulináris Élményműhely tulajdonosa és Mészáros Pál, a Mészáros Borház és Pince tulajdonosa tartott előadást a témában.


Hegedűs Mónikától megtudtuk, hogy a pálinkaturizmusban hatalmas lehetőségek vannak, amelyeket eddig nem igazán sikerült kihasználni.

– Ha megnézzük a világ országait, láthatjuk, hogy sok helyen működik turizmus egy bizonyos alkoholos italra felépítve. Az a célunk, hogy úgy vezessük be a pálinkaturizmust, hogy a külföldi vendégek akarjanak kóstolókra járni – fogalmazott a szakember. Jelen pillanatban azonban a pálinka még nem éri el a borok népszerűségét.

Rengeteg külföldi érkezik hozzánk azért, hogy minőségi borokat fogyaszthassanak /Fotó: Profimedia, Wavebreak

– Saját tapasztalatból tudjuk, hogy rengeteg külföldi érkezik hozzánk azért, hogy minőségi borokat fogyaszthassanak. Ebből következik, hogy ez vonzza az étkeztetést, illetve az elszállásolást. Fontosak a bor köré épített rendezvények, azonban megfelelő kiszolgálás nélkül ez nem működik – mondta Mészáros Pál, borász.

Kovács Károly, a Gusteau Kulináris Élményműhely tulajdonosa kitért arra, hogy a trendek és a divat nem mehet a minőség rovására.

– A divat is fontos, de a kulcsszó a minőség. És most nem csak az ételek, borok, szállások minőségéről beszélek, mert ez a kérdés sokkal összetettebb. A kiszolgálás, az alapanyagok milyensége elengedhetetlen, hiszen ezek hozzák a vendéget.

Kapcsolódó Cikkek