2018. január 18., csütörtök
Piroska

Külföld

Kína aktívan támogatja az elektromos járművek elterjedését

A kínai autóipar ambiciózus terveket dédelget új elektromos autómodellek bevezetésére azzal együtt is, hogy a kínai kormány az állami támogatás fokozatos megvonásával és az eladásokban kötelező elektromos kvóta bevezetésével igyekszik elérni, hogy saját erőből finanszírozzák az elektromos autók gyártását.

A támogatásoknak köszönhetően az utóbbi években jelentősen emelkedett az elektromos járművek értékesítése Kínában, bár tavaly még így is kevesebb mint 2 százaléka volt elektromos az összesen értékesített 28 millió járműnek.


Kína a zöld autók elterjedését szolgáló támogatásokat az idén egyötödével tervezi csökkenteni. A kormányzat a támogatások fokozatos leépítésével azt kívánja elérni, hogy 2020-ig önfenntartóvá váljon az elektromos autók gyártása.

Ágazati tisztviselők és szakértők egybehangzó véleménye szerint az egyre szigorodó üzemanyag-hatékonysági előírások még a támogatások megvonása mellett is arra kényszerítik majd az autóipari cégeket, hogy nagyobb mértékben támaszkodjanak az elektromos autók gyártására.


Mindemellett egy készülőben lévő törvénytervezet szerint a gyártóknak egy meghatározott kreditrendszer alapján 2020-ig fokozatosan növelniük kell majd az elektromos járművek részarányát eladásaikban: a kreditrendszerbe az elektromos járműveket hatótávolságuk és a hajtásláncuk alapján sorolják majd be. A törvénytervezet szerint az autógyártóknak jövőre eladásaik nyolc százaléka, 2019-ben tíz százaléka, 2020-ra pedig 12 százaléka után kell majd elektromos járművek után kapott kreditet felmutatniuk.

A Kínai Autógyártók Szövetsége szerint az idén előreláthatólag öt százalékkal bővül majd a világ legnagyobb autópiaca. Az autóipari vállalatok ezért – miközben az Egyesült Államokban nem nagyon erőltetik az elektromos autók gyártását -, Kínában a piac mérete és a szabályozások miatt hajlandóak többet áldozni új elektromos és hibrid járművek fejlesztésére.

Az elektromos járművek piacát belföldi szereplők uralják Kínában, például az állami tulajdonú Beijing Automotive Group, valamint a Warren Buffethez köthető BYD. A Kínában eladott elektromos járművek nagy része azonban az alsó árkategóriát képviseli.

A gyártók, közöttük a külföldiek a pénteken kezdődő Sanghaji Autószalonon mutatják be új modelljeiket, jelentik be új terveiket. A Ford például 2018-ban új hibridmodellt dob piacra Kínában Ford Mondeo Energi néven, a következő öt évben pedig teljesen elektromos városi terepjárót is gyártani fog. A Volkswagen 13 új elektromos modell bemutatását tervezi 2020-ig, majd újabb 10 elektromos járművet dob piacra 2020 és 2025 között. A tervezett új modelleken kívül a Volkswagen, a kínai Anhui Jianghuai Automobile Grouppal közös vállalatot alapítva, egyéb elektromos modellek bemutatását is tervezi.

Kína részben az aggasztó légszennyezési adatok miatt kényszerül az elektromos autók támogatására, ami a Toyota autógyárat is stratégiájának újragondolására késztette: a tisztán elektromos hajtással szemben korábban meglehetősen szkeptikus japán gyártó is bejelentette, hogy jövőre megkezdi a hibrid modellek gyártását Kínában, bár a tisztán elektromos autók kínai piaci bevezetésére nem nevezett meg időpontot.

Kapcsolódó Cikkek

  • Új hímtagot kap a péniszrákos ló

    Új hímtagot kap a péniszrákos ló

    A Bridgtonban élő póni olyan betegséggel küzd ami nagyon kevés fajtársát érinti. Richard a ló pénisze teljesen elrákosodott. Ahhoz, hogy megmentsék az állat életét online gyűjtésbe kezdtek gondozói, hogy elég pénzt szerezzenek az állat műtétjére, ami során új hímvesszőt kapna a beteg testrésze helyett.

  • Egyre több színész határolódik el Woody Allentől

    Egyre több színész határolódik el Woody Allentől

    Egyre több amerikai színész, többek közt Rebecca Hall, Greta Gerwig, Ellen Page, határolódik el Woody Allentől és legújabb filmjétől a rendező elleni évtizedekkel ezelőtti gyermekmolesztálási vádak felelevenítése nyomán.