EUR: 307,55 Ft
CHF: 265,20 Ft
2017. október 22., vasárnap
Előd

Életmód

Egyre népszerűbb a netes bankolás

Bár a bankfiókok továbbra is fontos szerepet töltenek be az ügyek intézésében, egyre többen használnak hazánkban internetbankot és mobilalkalmazást. Mindez a CIB Bank megbízásából készített reprezentatív kutatásból derült ki.

A 18–24 éves korosztály számára kiemelten fontos, hogy egy bank milyen online csatornákat biztosít az ügyintézésre, de az internetbank már az idősebbek körében is alapszolgáltatásnak számít. Bár a mobilapplikáció népszerűsége egyelőre nem közelíti meg az internetbankét, a jövőben ebben jelentős változás várható.

A CIB Bank megbízásából készített kutatásból az is kiderül, hogy az 5,2 millió felnőtt magyar internetező 89 százalékának van bankkapcsolata. Háromnegyedük az elmúlt egy év során járt bankfiókban ügyet intézni, de közel ugyanennyien használták erre a célra bankjuk internetbankját is. Banki mobilalkalmazást 10 százalékuk vett igénybe. A bankfiókot legtöbben adatmódosításra, készpénzbefizetésre, készpénzfelvételre, átutalásra, illetve érdeklődés, tájékozódás, személyes tanácsadás kapcsán keresik fel. Természetesen a számlanyitás is itt történik, hiszen erre egyelőre online csatornákon nincsen lehetőség, az aláírást mindenképp személyesen kell megtenni – derült ki a CIB Bank megbízásából az NRC által készített reprezentatív felmérésből.

Internetbankkal a megkérdezettek 76 százaléka rendelkezik, harmaduk legalább heti rendszerességgel használja is ezt a csatornát, és ugyanennyi azok aránya, akik havonta legalább egyszer internetbankolnak. Több mint 50 százalékuk amit csak tud, ezen a csatornán intéz. A legtöbben átutalásokat indítanak, illetve számlatörténetüket, egyenlegüket ellenőrzik.

Örvendetes, hogy a kutatás szerint a felhasználók 80 százaléka elégedett internetbankjával. A többiek leginkább arra panaszkodnak, hogy az internetbank bonyolult és nehezen átlátható. Azok, akik nem használnak internetbankot, azt felelték a döntésük okát firtató kérdésre, hogy nem szoktak hozzá ehhez a csatornához, vagy nem tartják megbízhatónak azt. Ugyanakkor a kétkedők 29 százaléka egy éven belül hajlandó lenne arra, hogy interneten keresztül bankoljon.

Címkék

Kapcsolódó Cikkek

  • Batátát az asztalra!

    Batátát az asztalra!

    Az édesburgonya, vagyis a batáta az idei ősz vitathatatlan sztárja a konyhában. Sütve, párolva, grillezve, főzve, pürésítve, húsok mellé köretként vagy főzelékként fogyaszthatjuk, de édes sütemény, lepény is készülhet belőle.

  • Veszélyes a gyerekkori elhízás

    Veszélyes a gyerekkori elhízás

    Magyarországon a 6–8 éves gyerekek több mint 20 százaléka túlsúlyos vagy elhízott, ezen belül a fiúknál 20,5, a lányoknál 21,9 százalék ez az arány az Egészségügyi Világszervezet (WHO) adatai szerint.

  • Népszerűek a hazai borvidékek

    Népszerűek a hazai borvidékek

    Jelentős eltérések vannak az egyes hazai borvidékek ingatlanpiacán: néhol az ingatlanár-robbanás már javában érzékelhető, néhol még nem tapasztalható komolyabb mozgás.

  • Egy kutatás szerint magyar fiatalok 30 százaléka közösségimédia-függő

    Egy kutatás szerint magyar fiatalok 30 százaléka közösségimédia-függő

    Átlagosan napi két órát töltenek közösségi oldalak előtt és az életük felét már online térben élik az úgynevezett Z generációhoz tartozó magyar fiatalok, akik már többet kommunikálnak az interneten, mint személyesen – ismertették egy friss kutatás eredményeit az M1 aktuális csatornán vasárnap.