2018. június 19., kedd
Gyárfás

Életmód

Frappáns válaszok állásinterjún

Körülbelül be lehet lőni, hogy mik azok a kérdések, amelyeket biztosan feltesz a HR-es az állásinterjún. Íme, néhány hasznos tipp azoknak, akik nem tudnak kapásból válaszolni.

1. Melyik három szó jellemzi önt? – Gyors reakció kell a kérdés megválaszolásához. Fontos, hogy végigfuttassuk a fejünkben, hogy az adott munkára vajon milyen tulajdonságok kellenek.


2. Mit mondana önről az előző főnöke? – Itt is lényeges a gyors reakció, de ez egy fiktív kérdés, valószínűleg nem hívják fel a volt főnököt. Foglaljuk össze röviden, lényegre törően, hogy mi lehet rólunk a véleménye.

3. Melyik mesehős bőrébe bújna szívesen? – Itt az számít, hogy a kiválasztott mesehős milyen tulajdonságokkal rendelkezik, és meg tudjuk-e magyarázni, hogy miért őt választottuk.

4. Miért érdekli ez az állás? – Ebből azt szűrik le, hogy a pályázó mennyire olvasott utána a cégnek. Alapvető, hogy alaposan fel kell készülni az interjú előtt.

5. Miért önt vegyük fel? – Gondoljuk végig, hogy mi az a plusz, amivel kitűnhetünk a többiek közül. Találjuk meg azt, ami mellettünk szól.
+1. Az elmúlt időszakban milyen szakmai kiadvány volt önre hatással? – A válaszból kiderül, hogy a pályázó mennyire követi a szakmai trendeket, honnan informálódik, vesz-e a kezébe szakmai irodalmat. Rossz válasz az „annyit dolgoztam, hogy nem jutott rá idő”, ez ugyanis nem vall profizmusra.

Címkék

Kapcsolódó Cikkek

  • Bormustra a minőségi borfogyasztásért

    Bormustra a minőségi borfogyasztásért

    A hazai borkultúra fejlesztése, a minőségi borfogyasztás ösztönzése, közben egy izgalmas versenysorozat a borászok között. Egyebek mellett ezt kínálja ” A Magyar Bor Ünnepe 2018 – Tállya” című rendezvénysorozat, melynek záróeseményére októberben kerül sor a tállyai Mailloth-kastélyban.

  • A közösségi médiát használjuk hírforrásként

    A közösségi médiát használjuk hírforrásként

    Magyarországon a közösségi média lett az első számú hírforrás – áll a Reuters Institute nemrég közzétett, digitális hírfogyasztásról szóló 2018-as elemzésében, amely a YouGov 37 ország 74 ezer online hírolvasójának bevonásával készített felmérésén alapul.