2017. november 25., szombat
Katalin

Belföld

Milliókért tanul a momentumos Oxfordban

Fénylő üstökösként robbantak be a hazai politikai életbe, de a választók előtt „sötét lovak” a Momentum Mozgalom ifjú vezetői. Sorozatunkban bemutatjuk a Momentum valódi arcait, akik fiatalságuk ellenére is őriznek már csontvázakat szekrényeikben. Hajnal Miklós milliókért tanul Oxfordban, dolgozott már Soros egyetemén, és a nevéhez köthető egy furcsa startupfejlesztés is.

A 22 éves Hajnal Miklós jelenleg Oxfordban tanul politikát, közgazdaságot és filozófiát. Ez évente – az iskola honlapja szerint – mintegy 7,6–9,6 millió forintba kerül, amire saját bevallása szerint diákhitelből futja. Hajnal korábban segédoktatóként dolgozott Soros György egyetemén, a CEU-n, ahol részt vett a „világkormányzati modul” tervezésében.


A legszebb azonban, hogy ma már mindenki cáfolni igyekszik azt, hogy 2014-ben Hajnal és társa minden látható eredmény nélkül költötte el az EU-s pénzekre is támaszkodó Transaction Labs 40 ezer dollárnyi startuptámogatását. A hvg.hu megszólaltatta a cég vezetőjét, aki elmondta, hogy támogatásaik egy része olyan startupokra megy el, amelyeknél az eredeti ötletből végül mégsem lesz semmi, megmarad egy jó ötletnek. „Nem lesz mindenkiből Facebook” – fogalmazott Károlyi Antal.

Ez történt elméletileg a liteup.org honlappal is, amely a diákok online tanulását segítette volna elő. Hajnal szerint ennek reklámozására ment el a 9,3 millió forint (40 ezer dollár akkori árfolyamon, ma ez 12 millió lenne, éppen annyi, amennyit az Origo írt). Azt elfelejtette megemlíteni az öntudatos fejlesztő, hogy az USA-ban, ahol a startuppal komoly sikereket akartak elérni, már 2010 óta működik egy hasonló oldal, hasonló elnevezéssel – lightuplearning.com –, amely tanulási segítséget ad diákoknak. A Liteup.org Kft. egyébként 6,7 millió forintos befektetéssel, 3,1 milliós tőkével indult útjára, az első évben 5,3 millió, a következőben újabb egymillió forintos veszteséget könyvelt el.
A fentiekkel kapcsolatban Hajnal Miklós azt írta lapunknak: a vállalatok nevének hasonlósága szerinte nem jelenti a vállalatok tevékenységének hasonlóságát. Elmondása szerint a liteup.org célközönsége nem kizárólag amerikaiakból állt. – A befektetők igényeinek megfelelő piackutatást és konkurenciaelemzést végeztünk. A lightuplearning.com egy Dél-Floridára specializálódott nonprofit terápiás honlap, míg a liteup.org egy rövid oktatási videók megosztására specializálódott honlap volt – tette hozzá.


Kapcsolódó Cikkek