EUR: 307,91 Ft
CHF: 266,21 Ft
2017. október 18., szerda
Lukács

Életmód

Rapid átalakítás

Az Octavián edződött – és főleg a legutóbb piacra dobott új típus által elkényeztetett – autósoknak alighanem némi csalódást okoz az új, enyhén megváltoztatott Skoda Rapid és a ferde hátú Skoda Spaceback. Főleg azért, mert tekintélyesebb rokonával összehasonlítva szerényebb képességű, ám ez nem párosul sokkal szerényebb árral.

Az augusztusban már elérhető modellekért 4 534 450, illetve 6 547 080 forintot kell leszurkolni, a felszereltség és a motorteljesítmény függvényében. A háromhengeres, 1,0 literes benzines motor turbóval 95 és 110 lóerős kivitelben készül, illetve a négyhengeres, 1,4 literes TSI 125 lóerős. Dízelben 1,4 TDI 90 LE, illetve 1,6 TDI 115 LE a kínálat.

Az újragondolt Rapid és Spaceback külsőleg nem nagyon különbözik elődjétől, más lett a fényszóró és a lökhárító alsó része, a hátsó lámpa is karakteresebb lett, és nagyon hasznosak az olyan biztonsági felszerelések, mint például a távfényasszisztens és az automatikus városi vészfékezés gyalogosfelismeréssel.

A Frankfurt közelében kipróbált benzines és dízelmodellek közül az előbbi kellemesebb benyomást keltett, pedig az ezer köbcentis motor miatt előítéletei támadnának az embernek. De kellemes csalódást okozott még azoknak is, akik egy átlagos úrvezetőnél jóval nagyobb és komolyabb próbatétel elé állították a Rapidot és a Rapid Spacebacket. Legfeljebb egy-egy nagyobb kaptatónál derült ki, hogy csak ezer köbcentis a motor, míg a nagyobb nyomatékú dízel könnyebben megbirkózott az emelkedőkkel. De nem ezért, sokkal inkább a csekély fogyasztás (3,9 liter/100 kilométer) miatt számíthat népszerűségre.

Íme, néhány Lokál-teszt:

Kapcsolódó Cikkek

  • Veszélyes a gyerekkori elhízás

    Veszélyes a gyerekkori elhízás

    Magyarországon a 6–8 éves gyerekek több mint 20 százaléka túlsúlyos vagy elhízott, ezen belül a fiúknál 20,5, a lányoknál 21,9 százalék ez az arány az Egészségügyi Világszervezet (WHO) adatai szerint.

  • Népszerűek a hazai borvidékek

    Népszerűek a hazai borvidékek

    Jelentős eltérések vannak az egyes hazai borvidékek ingatlanpiacán: néhol az ingatlanár-robbanás már javában érzékelhető, néhol még nem tapasztalható komolyabb mozgás.

  • Egy kutatás szerint magyar fiatalok 30 százaléka közösségimédia-függő

    Egy kutatás szerint magyar fiatalok 30 százaléka közösségimédia-függő

    Átlagosan napi két órát töltenek közösségi oldalak előtt és az életük felét már online térben élik az úgynevezett Z generációhoz tartozó magyar fiatalok, akik már többet kommunikálnak az interneten, mint személyesen – ismertették egy friss kutatás eredményeit az M1 aktuális csatornán vasárnap.