2018. január 18., csütörtök
Piroska

Belföld

Távozott a főszerkesztő, széteshet az Index

A Simicska Lajoshoz köthető emberek felbukkanása után nem sokkal távozik a laptól az Index főszerkesztője, és a 888.hu értesülései szerint mások is követik majd. Dudás Gergely már egy néhány héttel ezelőtti tévés interjúban azt mondta: ez nem olyan felállás, amit egy szerkesztőség szeretne.

– Te személyes garanciát adsz arra, hogy abban a pillanatban, amikor tartalmi beavatkozást észlelsz, azonnal felállsz? – kérdezte Mészáros Antónia az Index főszerkesztőjét, Dudás Gergelyt az ATV Egyenes beszéd című műsorában még április 26-án. A válasz határozott „Igen!” volt.


Az interjúban Dudás többek között arról is beszélt, hogy dühös volt, amikor kiderült, a lap Simicska érintésével a Magyar Fejlődésért Alapítványhoz került, amelynek elnöke Bodolai László. Amikor Mészáros Antónia szóba hozta, hogy az alapítvány kuratóriumában fellelhetők Simicska Lajoshoz egyértelműen köthető emberek, az Index főszerkesztőjének a válasza igen volt, majd azt is hozzátette, hogy ezt nem érzik jónak, ugyanis ez nem olyan felállás, amit egy szerkesztőség szeretne. Közben Dudás váltig állította, hogy az Index tartalmi összeállításába senki nem szól bele, vagyis függetlenül végezhetik munkájukat.

Most, a lemondás bejelentése után a Figyelő arról ír, hogy Dudás nem jött ki Bodolai Lászlóval, az Indexet tulajdonló alapítvány elnökével. Bodolai túl intenzíven kívánt részt venni az Index körüli teendőkben, olyan dolgokba is beleszólt, amelyekbe Dudás szerint nem kellett volna, és ez vezetett a főszerkesztő távozásához.


Ez azért is lephette meg a szerkesztőséget, mert Dudás az Index tulajdonosváltása után még vezércikkben dicsőítette a lap tulajdonosi jogait gyakorló Magyar Fejlődésért Alapítvány kuratóriumi elnökét. A Figyelő szerint az alapítványt létrehozó Bodolai-cég, a Nanga Parbat élén az a Tóth Mariann áll, aki köztudottan Simicska embere. Dudás egy új internetes lap létrehozásán gondolkodik, ahol volt népszabadságosokkal dolgozna. De a lap forrásai azt sem zárták ki, hogy a hvg.hu-hoz vagy a 444.hu-hoz igazol. Eközben a hírek szerint Dudást mások is követhetik, így széteshet az Index szerkesztősége.

Az utódlásról az Origo megjegyzi: a főszerkesztő, Tóth-Szenesi Attila – a lap politikai rovatvezetője – Simicska bizalmas embere. Simicska utasításai – amelyeket rendszerint Fonyó Károly, az oligarcha médiabirodalmának kulcsembere közvetített – eddig is Tóth-Szenesin keresztül jutottak el az Indexhez.

Kapcsolódó Cikkek

  • Fellép a kormány Sorosék ellen

    Fellép a kormány Sorosék ellen

    Törvénycsomagot alkotott a kabinet a migráció szervezőivel szemben. Mint ismeretes Soros György és jól felépített és szervezett hálózata azon munkálkodik, hogy gyakorlatilag felső kvóta nélkül érkezzenek hazánkba is a migránsok.

  • Válságban a Momentum

    Válságban a Momentum

    Reményvesztett levelet írt a Momentum választmányi tagjainak Papp Gergő, aki decemberben nemcsak kommunikációs igazgatói posztjáról mondott le, de minden kapcsolatot megszakított a párttal.

  • Terry Black: Vona Gábor biszex, talán meleg is

    Terry Black: Vona Gábor biszex, talán meleg is

    Távol maradt a tegnapi bírósági tárgyalástól Vona Gábor. A Jobbik elnökét azért várták a Budapest Környéki Törvényszéken, hogy megcáfolja Terry Black és Amanda Elstak korábbi állításait, miszerint korábban az ő köreikbe járt és melegpartikon vett részt.