EUR: 307,98 Ft
CHF: 265,56 Ft
2017. október 20., péntek
Vendel

Belföld

Újabb szocialista érintett metróügyben

Sajtóértesülések szerint a 4-es metró körüli beruházásokat felügyelő korábbi tenderbizottság szocialista tagja, Tüttő Kata lehetett az, akin keresztül Demszky Gábor és a főváros korábbi SZDSZ–MSZP-s vezetése nyomást gyakorolhatott a BKV vezetőségére – írja a 888.hu.

A Fidesz értékelése szerint a főváros előző vezetése szándékosan kötött irreális szerződéseket a 4-es metró beruházása során, és az is bebizonyosodott, hogy a szereplők között kenőpénzek mozogtak.


MTI Fotó: Mohai Balázs

Budapest XII. kerületi önkormányzati képviselője, az MSZP országos elnökségének tagja, Tüttő Kata érintettsége okán hivatalos volt a parlamenti gazdasági bizottság néhány nappal ezelőtti ülésére, a politikus azonban érdekes módon úgy döntött: nem jelenik meg a testület előtt. Érdekes, hogy a hajdani tenderbizottság tagjai közül Tüttő az egyetlen ma is gyakorló politikus, aki korábban Hagyó Miklós közvetlen munkatársaként is dolgozott.

Bánki Erik, a gazdasági bizottság fideszes elnöke múlt heti budapesti sajtótájékoztatóján, a testületi ülést követően azt mondta: Demszky Gábor volt főpolgármester és helyettesei pontosan tudták, hogy olyan szerződést akarnak megkötni, amely hátrányosan érinti a fővárost, az államot és az Európai Bizottságot.

Indokolatlan vállalásnak nevezte, hogy a BKV 33 milliárd forintot előre, minden feltétel és garancia nélkül átutalt az Alstomnak. Értékelése szerint ebből az előlegből lehetett kenőpénzt fizetni különböző érdekcsoportoknak. Mint mondta, bízik benne, hogy a hatósági vizsgálatok igazolják a gyanút. A kormánypárti politikus szerint az ülésen elhangzottak megerősítették azt is, hogy a beruházás politikai nyomásra indult el, annak ellenére, hogy előkészítetlen volt.

Bánki hozzátette, nyilvánvalóvá vált, hogy a főváros csak a látszat kedvéért hozott létre tenderbizottságot, amelyben lehetetlen helyzetbe hozta a köztisztviselőket, és ellehetetlenítette a közbeszerzési eljárásokkal kapcsolatos szakmai munkát. Bánki Erik kifejtette, Csordás Mihály, a fővárosi önkormányzat közlekedési ügyosztályának volt vezetője, a tenderbizottság volt tagja beszámolójából kiderült, hogy mérnökként olyan körülmények között végezte minősítő munkáját, amelyben minden szakmai felvetését elutasították, és nem volt abban a helyzetben, hogy érdemi szereplője lehetett volna a döntéshozatali folyamatnak.

Mint ismeretes, az OLAF-jelentés szerint a 4-es metró építési költségeinek mintegy harmadát (körülbelül 167 milliárd forint) lopták és csalták el.


MTI Fotó: Máthé Zoltán


MTI Fotó: Beliczay László

Kapcsolódó Cikkek