EUR: 323,13 Ft
CHF: 286,40 Ft
2018. augusztus 16., csütörtök
Ábrahám

Belföld

Kamuhír terjedt a csekkbefizetésről

Már fél Budapest a sárga csekkek szigorított feladásáról beszél, mióta felröppent a hír, hogy hétfőtől a posta munkatársai igazolványt is kérnek az ügyfelektől a befizetéshez. A Lokál megkereste a Magyar Postát, ahol tisztázták a félreértést.
A napi.hu írta meg elsőként, még hétfőn, hogy a lap egyik munkatársa a Flórián téri postán adta fel csekken közüzemi és közösköltség-számláit, azonban váratlanul – a pénzmosás elleni törvényre hivatkozva – elkérték tőle személyi igazolványát és lakcímkártyáját. A postai dolgozó arra hivatkozott, hogy a csekkeket csak akkor tudják elküldeni, ha átadja iratait.
A kötelezőnek mondott adatszolgáltatás állítólag június 26-tól lépett életbe, ám a Posta erről előzetes figyelmeztetést nem adott ki hivatalos fórumokon. A történtek olvasása után kedd reggel a Lokál munkatársai is bementek a Nyugati téri postára, ahol érdekes módon úgy tudták feladni a közüzemi szolgáltatás összegét csekken, hogy a posta dolgozója sem személyit, sem lakcímkártyát nem kért. Ezek után megkerestük a Magyar Posta sajtóosztályát, hogy kiderüljön, mi az igazság.

Tájékoztatásuk szerint igaz is a változás, meg nem is. Pontosabban az nem minden csekkre vonatkozik. Azoknál, amelyek M jelzésűek – vagyis adó, pénzbírság, illetékek befizetésére használt, általában hatósági csekkek –, semmi sem változott. Változás van viszont az FM jelzésűeknél, ilyenek a közüzemi fehér csekkek és sárga csekkek. Ezeknél ha van FM jelzés (minden fehér csekk ilyen), akkor 300 ezer forint összeghatárig nincs szükség személyazonosításra, de a felett már igen. Ha nincs FM jelzés – ez sárga csekkeknél előfordulhat –, szükséges a személyazonosság igazolása. Erre a pénzmosás elleni törvény miatt van szükség.

A Magyar Posta honlapján hirdetményben tette közzé a változást június 21-én, ezt követően pedig a hatályba lépés napján, vagyis június 26-án a postákon is.


 

Kapcsolódó Cikkek