2017. november 02., csütörtök
Achilles

Tech

Közúti TIE-vadász

Kicsi, formás, és ha odalépsz neki, bizony gonosz. Mi az? Hát vagy a Star Wars-beli birodalmi flotta apró „csokornyakkendő-űrhajója”, azaz a TIE-vadász, vagy az új turbós, benzines Nissan Micra. Egyiket sem nagy hatótávra találták ki, hanem kényelmes siklásból indított hirtelen „akciókra”.

A Micra a Nissan egyik legrégebben gyártott modellje, amely mindig képes volt a stílusos megújulásra. Ezúttal is. Külsejében a modern vonalvezetés keveredik valami régi időket időző gömbölydedséggel. A belső már kevésbé emlékeztet a múltra: minden csillogóan XXI. századi és „nagy autósan” elegáns. Mondhatni, hipszterjárgánynak tökéletes.


Valójában a Micra új modellje nem nevezhető már kisautónak. Méretében fölé nő elődeinek: az első és hátsó lábtér is megnövekedett, és a csomagtartó kapacitására sem lehet panasz. Ráadásul a „fancy” stílust erősíti, hogy a modellben minden modern technológia elérhető, a 360 fokos parkolókamerától az automatikus vészfékező rendszeren át a sávtartó elektronikáig.

És a motor. Nos, az általunk tesztelt 900 köbcentis, turbófeltöltésű benzinmotor fura egy szerkezet. Nem rossz, csak fura. Merthogy turbó nélkül nem sokat ér. A 73 lóerős névleges teljesítményű erőforrás alapból éppen csak gurítja az egyébként könnyű, alig tonnányi géptestet. Ha felsüvít a turbó, amelynek hangja emlékeztet a Star Warsban látott birodalmi vadászgép menetzajára, akkor a Micrából valódi TIE-vadász lesz. Fürge, energikus, emelkedőn is dinamikus, ténylegesen „gonosz” kis jószággá válik, amellyel élmény az autózás.


Nem úgy a tankolás. Mert a kicsiny hengerűrtartalmú motor mértékletes fogyasztást ígérne, az élménynek azonban ára van: a turbó folyamatos használata esetén a gyári teszt alapján megadott 4,6 literes fogyasztási érték csak vágyálom marad.

Műszaki adatok

Nissan Micra

Hossz: 3999 milliméter

Szélesség: 1935 milliméter

Üzemanyagtartály: 41 liter

Önsúly: 977–1037 kilogramm

Motorok:

1.0 benzin 71

Hengerűrtartalom: 999 köbcentiméter

Maximális nyomaték: 95 Nm, 3500 ford./percnél

Maximális teljesítmény: 71 LE, 6300 ford./percnél

Gyorsulás (0–100 kilométer/óra): 16,4 másodperc

Végsebesség: 158 kilométer/óra

1,5 DCI 90

Hengerűrtartalom: 1461 köbcentiméter

Maximális nyomaték: 220 Nm, 2000 ford./percnél

Maximális teljesítmény: 90 LE, 4000 ford./percnél

Gyorsulás (0–100 km/h): 11,9 másodperc

Végsebesség: 179 kilométer/óra

Kapcsolódó Cikkek