2018. április 25., szerda
Márk

Program Zalaegerszeg

Összegyűltek a gamerek

Már a regionális rendezvény neve is azt sugallta, hogy a Gamer Expo fő célközönsége a számítógépes játékok világának rabjai, azaz a gamerek voltak, A szervezők a versenyeken keresztül az eSport profijaira, illetve a hobbiszinten játszó több ezer érdeklődőkre alapoztak.

A Meex Agent Kft. (a PlayIt szervezői) és az Egerszegi Sport és Turizmus Kft közös szervezésében városunkban , illetve 100 kilométeres körzetében először volt ilyen jellegű rendezvény, mely háromnapos nyitva tartásával és az újdonság varázsával méltóan illeszkedett a város 770 éves jubileumi rendezvénysorozatába. A háromnapos rendezvény minden napján tematikus programmal várták az érdeklődőket. Az első nap az eSportról szólt. A profi kommentátorok vezényletével zajlott izgalmas küzdelmek során a nézők is elleshették a hivatásos játékosok legjobb fogásait, trükkjeit, melyeket később maguk is kamatoztathattak, hiszen a helyszíni 1v1, 3v3 és 5v5 versenyeken bárki elindulhatott és megmutathatta, mire is képes. A szombat a youtubereknek  tartogatott meglepetéseket, a legnépszerűbb, leghíresebb videósok lepték el a csarnokot, akik nagyon várták, hogy Zalaegerszegen is találkozhassanak rajongóikkal. A nap folyamán bárki kipróbálhatta a legújabb PC-s és konzolos videójátékokat, a színpad pedig színes  programoktól volt parádés. A záró napon minden a minecraftról szólt, napjaink legismertebb minecraft-játékosai és -videósai birtokolták a Gamer Expo területét és izgalmas előadásokon keresztül vezették be az érdeklődőket a minecraft világába.


Az elektronikus játékok világa már  a múlt században közkedvelt volt, habár idő kellett a terjedéséhez. A korai videójátékok különféle elektronikus eszközökön jelentek meg, legkorábbi példája egy 1947-ből  származó szabadalom, amelyet Katódsugárcsöves Szórakoztató Eszköz néven jegyeztek be, analóg eszközökkel épült föl, vektoros kijelzőn folyt és egy rakéta röptét szimulálta, amelyet a képernyőre rajzolt célokba kellett irányítani. 1951-ben aztán megérkezett a Nimród, majd 1952-ben az Oxo, amely egy tic-tac-toe játékot tartalmazott, később jöttek az interaktív játékok, majd  1961-ben diákok fejlesztésében megérkezett a legendás Spacewar, amelyben robusztus, kétajtós szekrény méretű, PDP–1 típusú számítógépen két űrhajó egymás elleni harcát szimulálták.

Természetesen a számítástechnika  fejlődésével párhuzamosan a játékok látványvilága is rohamosan fejlődött és teret hódított a mindennapokban, olyannyira, hogy tavaly közel 40 milliárd dollárra becsülték a piac értékét. Gyermekeink már ebbe az Y generációba születtek, így sajnos tudomásul kell venniük a szülőknek, hogy nagyrészt a virtuális valóságban töltik az idejüket, kenik-vágják a gamerszlenget, úgy bűvölik a konzolokat, ahogy ők az ugrókötelet anno. De ennek az életnek előnyei is vannak, hiszen a nyelvezet segítségével megtanulnak angolul, sőt játékos keretek közt (erre kiválóan alkalmas a minecraft) elsajátítják a programozás alapjait is, a legtöbb játék pedig fejleszti a logikát, a kreativitást és a gyors problémamegoldó képességet.


Címkék

Kapcsolódó Cikkek