2019. február 17., vasárnap
Donát

Életmód

Ötezer kilométer húszezer forintból

Különdíjat nyert a Katona Mátyás, az Autónavigátor főszerkesztője által vezetett Ford Focus Electric Európa egyik legnagyobb villanyautó-versenyén, az eTour Europe-on, ahol a szakújságíró és a kocsi csillagot kapott kitartásáért. Az, hogy a kilenc európai fővárost érintő, 5000 kilométeres verseny „üzemanyagköltsége” mintegy 20 ezer forint volt, már csak hab a tortán.

Különös megmérettetésen vett részt több száz villanyautó június 9–18 között. Az eTour Europe elnevezésű verseny célja az volt, hogy az indulók minél rövidebb idő alatt, minél kevesebb töltéssel, minél nagyobb hatótávokat elérve tegyék meg a 3600 kilométeres, kilenc európai fővárost érintő útvonalat. A versenyen több magyar is indult, a Ford Motor Hungary Focus Electric modelljét az Autónavigátor portál villanyautós szakíró-főszerkesztője, Katona Mátyás vezette, aki különdíjat szerzett a Fordnak.


– Nem indult egyszerűen a verseny, mert az autót egy műszaki hiba miatt egy ideig nem lehetett teljesen feltölteni, ezért Csehországban egy kalandos pénteket töltöttem el az ottani szakszerviz munkatáraival, akiknek a hiba elhárítására egyenesen a németországi és az egyesült államokbeli Ford-szakemberek adtak segítséget – mesélt viszontagságairól lapunknak Katona Mátyás, akinek kitartását és felzárkózását különdíjjal értékelték a szervezők, de mivel a pénteki ellenőrzőpontokat nem érintette, sok másik C2 kategóriás villanyautó társaságában kiesett a versenyből. Ugyanakkor Mátyás a kocsival teljesítette a távot, ráadásul hihetetlen fogyasztási értékről számolt be.


– Az elsődleges adatok szerint mintegy 20 ezer forintos „üzemanyagköltséggel” tette meg a Focus Electric – a műszaki hiba miatt – az én esetemben 5000 ezer kilométeres távot – összegzett a szakember.


Íme, néhány Lokál-teszt:

Kapcsolódó Cikkek

  • Bemutatjuk a Vitarák legkisebb királyfiját

    Bemutatjuk a Vitarák legkisebb királyfiját

    Bátran kijelenthetjük, hogy kifejezetten jól sikerült a Suzuki Vitara újragondolása. A tavaly 30. születésnapját ünneplő széria felújított változata még szinte tininek számít, hiszen hazánkban 2015-ben gördült le a szerelősorról az első frissített vonalvezetésű modell, amelyen a megjelenés mellett több újítás is dicséri a tervezők keze munkáját.

  • Urmai Gabriella: Jelena lányai

    Urmai Gabriella: Jelena lányai

    Az élettolvaj visszatért! Urmai Gabriella hősei ezúttal is hús-vér emberek, történeteiket egy izgalmas, vérfagyasztóan szép és misztikus nyomozás során tárja elénk az író, miközben lerántja a leplet a 12 holttest titkáról.

  • Mit együnk tél végén?

    Mit együnk tél végén?

    Amikor szezonálisan étkezünk, étrendünk összhangban van az évszakokkal, de persze ez nem azt jelenti, hogy csak itthon termesztett élelmiszereket együnk.