EUR: 311,13 Ft
CHF: 272,46 Ft
2017. szeptember 26., kedd
Jusztina

Belföld

Szenzáció! Francia sajtversenyen nyertünk aranyérmet

Fantasztikus sikert ért el Magyarország egy rangos francia sajtversenyen. A Párizs melletti Torusban zajló Mondial du Fromage-on egy aranyat, egy ezüstöt és egy bronzot hoztak el a magyarok, ami rendkívül dicséretes teljesítmény.

Eddig még soha nem volt ekkora sikere a magyar sajtoknak, mint napjainkban. Ezzel végre kitárulhat a kapu a magyar tejtermékeink előtt a nemzetközi gasztronómia felé, hiszen egy francia sajtversenyen három termék is dobogós lett, ráadásul egyikük a dobogó legfelső fokán végzett. A versenyen mintegy 600 sajtkülönlegesség képviseltette magát, melyeket egy 80 tagú zsűri bírált el.

– Még felfoghatatlan számunkra, hogy ekkora sikert értünk el. Óriási izgalommal vártuk az eredményhirdetést, amikor a brazilok valamilyen kategóriában helyezést értek el, azonnal karnevált csináltak, hangosan éljeneztek, zenéltek, és ebben a felfokozott hangulatban született meg a Magyarországot érintő döntés: a keménysajtok kategóriájában a Ranolder aranyérmet, a 9 hónapig érlelt Pater ezüstérmet kapott, a félkemény kategóriában pedig a Panarella harmadik lett – mondta Gábossy Ádám a Lokálnak, a magyarországi Nemzetek Sajtversenyét szervező SZEGA Camembert Kft. ügyvezetője.

A győztes sajtok

Kiderült a fellendülés a tavalyi évben kezdődött, miután hazánkba érkezett Roland Barthélemyt, aki a világ egyik legismertebb sajtlovagja, sajtmestere, a  Mondial du Fromage elnöke. Ő delegálta a magyar megmérettetés győztesét, a Ranoldert a most megrendezésre kerülő világversenyre.

A sajtok Bocuse d’Or-jának nevezett Mondial du Fromage-on hatalmas az érdeklődés a magyar sajtok iránt. A franciák, olaszok, németek és az amerikaiak komoly potenciált látnak benne.

– Már most, a háromnapos esemény alatt komoly tárgyalások kezdődtek, hogy több ország forgalmazná a magyar sajtokat. A francia, olasz, német és amerikai ízvilághoz nagyon passzolnak a nyertes sajtjaink. Úgy gondolom, hatalmas lépést tettünk abba az irányba, hogy a magyar borokhoz hasonlóan a magyar sajtokat is megismerje a világ. Nagy szerepük lenne a népszerűsítésben a hazai TOP éttermeknek, ők egy másik utat tudnának nyitni a nemzetközi siker fel. Ugyanis ha az ételsoraikhoz magyar sajtokat használnának, akkor a külföldi vendégek megismernék, vásárolnák a sajtkülönlegességeinket.  A hazai tejgazdaságban és sajtkészítésben feltétlenül megvan a potenciál arra, hogy egyre több, jó minőségű terméket állítson elő – tette hozzá Gábossy Ádám.

Kapcsolódó Cikkek