EUR: 309,93 Ft
CHF: 285,61 Ft
2017. június 25., vasárnap
Vilmos

Belföld

Szinte ingyen plakátol Simicskánál a Jobbik

Piaci körülmények között értelmezhetetlenül alacsony áron, átlagosan 8100 forintos darabáron kap egy-egy hirdetőhelyet Simicska Lajos cégétől plakátkampányához a Jobbik – ez derül ki a párt bevallásából. Egy ilyen plakát havi költsége 40–150 ezer forint között van. Az ügyben már a NAV is vizsgálódik, sőt a Jobbik vezetésében is megütközést keltettek az alacsony árak.

A hirado.hu úgy értesült, a Jobbik elnökségében megütközést keltett, hogy a piaci áron megszokottnál jóval alacsonyabb összegért kaptak rengeteg plakátfelület Simicska Lajos cégeitől. A párt nemrég hozta nyilvánosságra, hogy mennyit költöttek az április óta tartó kormányellenes plakátkampányukra. Ebből kiderült: Simicska Lajos messze a piaci ár alatt, nagyjából annak ötödéért adja bérbe plakáthelyeit a szélsőséges pártnak.

A Jobbiknál számtalan médium érdeklődött már a plakátkampány költségeiről, de hetekig csak mellébeszélés volt válaszadás helyett, hiszen a párt vezetői 2200-2500 darab óriásplakátról beszéltek. Mára kiderült: valójában havonta több mint 3000 Simicska-plakáthelyen hirdetik pártjukat. Végül Szabó Gábor pártigazgató és Schön Péter gazdasági igazgató adott ki közleményt, amely szerint áprilisban 27,3 millió forintba, májusban pedig 26,8 millióba került a közterületi kampányuk.

Ez azt jelenti, hogy áprilisban a párt átlagosan 8100, míg májusban 8020 forintos átlagáron hirdethetett egy-egy plakáthelyen. Nem csoda, ha a plakátcégeknél a NAV is vizsgálódik, hiszen ez az ár legfeljebb a piaci árszint ötödét éri el. A Mahir Cityposter Kft. óriásplakátokra vonatkozó árait nem találtuk, de a hirdetőtáblás árlistájuk szerint egy „citylight” (többnyire megállók oldalfalán megjelenő hirdetési forma 175 x 117 centiméteres méretben, vagyis mintegy két négyzetméternyi felületen) kihelyezésének átlagos havi költsége 47 300 forint. Vagyis Simicska cége ennyit kér egy átlagos ügyféltől egy hónapra azért, hogy az egy másfél méter magas plakátot kihelyezhessen.

Ugyanakkor a Jobbik – nyilatkozatai alapján – elvárná, hogy a közvélemény semmiféle suskust ne sejtsen, miközben a párt ennek az összegnek kevesebb mint ötödét fizeti ki egy 12 négyzetméteres hirdetési felületet nyújtó óriásplakátért, ami hatszor akkora hirdetési felület, mint egy citylight poster.

Piaci becslések szerint egy átlagos óriásplakát kihelyezése 40150 ezer forintos havi költséget jelent. Vagyis piaci körülmények között a Jobbiknak – átlagosan 100 ezer forintos hirdetési árral számolva is – havonta mintegy 250 millió forintot kellene fizetnie csak az óriásplakátok kihelyezése után. Ehhez képest fizettek ki két hónap alatt kicsit több mint 50 millió forintot.

További cikkek:

Kapcsolódó Cikkek