EUR: 314,25 Ft
CHF: 277,39 Ft
2019. március 21., csütörtök
Benedek

Belföld

Kormányt buktatna az ellenzéki sajtó

Lemondóan nyilatkozott a hazai ellenzéki pártokról, amelyeket szerencsétlennek nevezett Lengyel László. A „királycsináló” szerint nem képesek leváltani a Fideszt, így most már az ellenzéki médiának kell összefognia a kormány ellen.

– Lengyel László a Népszavában fejtette ki az ellenzéki média összefogásának gondolatát – írta meg az Origo. A politológus azt írja, hogy „nincs semmi okuk a megmaradt független/ellenzéki sajtótermékek szerkesztőségeinek és tulajdonosainak, hogy ne alakítsanak ki koordinált stratégiát a választásokig tartó viselkedésre”. A politológus a hatalomért cserébe bárkivel összefogna, azt javasolja, hogy a kormányzás megszerzéséért érdemes a Simicska- birodalom urával is tárgyalni.


– Tehát Lengyel László azt szeretné, ha a Soros-féle 444, a Simicska-féle Zsúrpubi és Index, valamint a 24.hu és a HVG összefogna a kormány ellen. Úgy látszik, a politológus pár körrel le van maradva, mert az összefogás már megtörtént. Az ellenzéki média sorra veszi át egymástól a kormányt gyalázó cikkeket, és Magyarország sikereit is kudarcként próbálják eladni – jegyzi meg az Origo.

 

Lengyel mostani okfejtése azért is érdekes, mert nem először derül ki, hogy komolyan befolyásolni szeretné, mi történjen a baloldali ellenzéknél. Az év elején Gyurcsány Ferenc vádolta meg azzal, hogy Lengyel Botka „királycsinálójaként” összeesküvést sző ellene és pártja, a DK ellen. Bár az érintettek tagadták Gyurcsány állításait, májusban a DK-hoz köthető nyugatifeny.hu közölt fotót Botka és Lengyel titkos találkozójáról egy budapesti étteremben.

Soros György /Fotó: MTI/Európai Parlament/Philippe Buissin

Napi 87 cikk Soros védelmében

Az ellenzéki média szerepéről a Nézőpont Intézet közölt korábban figyelemre méltó kutatást A balliberális média átvette a balliberális pártok szerepét címmel. Az elemzés nyomatékosítja, hogy pártsajtó helyett már sajtópártról beszélhetünk, ugyanis a különböző sajtóorgánumok átvették az impotens ellenzéki pártok szerepét. Ezt jól tükrözi, hogy a Simicska-közeli Index, a Soros-közeli 444.hu, valamint a szintén kormánykritikus 24.hu és a hvg.hu tavasszal alig pár hét alatt 2005 cikket közölt a civiltörvényről és a Soros-egyetemről. Ez átlagosan napi 87 cikket jelentett, az élen az Index járt napi 30 írással, de a többiek is lehoztak 18-20-at.

Kapcsolódó Cikkek

  • A januári többletnél kisebb deficittel zárt februárban az államháztartás

    A januári többletnél kisebb deficittel zárt februárban az államháztartás

    Az államháztartás központi alrendszere az év első két hónapját 67,3 milliárd forintos többlettel zárta, miután februárban 177,2 milliárdos hiány keletkezett a januári 244,5 milliárd forintos többletet követően – erősítette meg az előzetes adatokat csütörtökön kiadott részletes jelentésében a Pénzügyminisztérium (PM).

  • A néppártiak változtattak a szavazáson, ahogy megtudták, a Fidesz ki akar lépni

    A néppártiak változtattak a szavazáson, ahogy megtudták, a Fidesz ki akar lépni

    Az utolsó pillanatban változtatták meg a néppárti képviselők, hogy miről szavazzanak szerdán – tudta meg az Origo. Az órákig húzódó ülés közben a német néppártiak megtudták, hogy Orbán Viktor zsebében már ott lapul az aláírt kilépő nyilatkozat. Az egyik pont, hogy miről szavazzanak, vállalhatatlan volt a Fidesz számára.

  • Megkéselt egy recepcióst Budapesten, majd Mexikóba menekült

    Megkéselt egy recepcióst Budapesten, majd Mexikóba menekült

    Vádat emeltek egy férfi ellen, aki egy XII. kerületi szállodában késsel életveszélyesen megsebesítette a recepcióst még 2001-ben; a vádlottat tavaly júniusban Mexikóban fogták el – közölte a fővárosi főügyész csütörtökön az MTI-vel.