2017. december 14., csütörtök
Szilárda

Belföld

Árulja médiabirodalmát Simicska Lajos

A teljes Simicska-médiabirodalom eladásáról tárgyalt egy amerikai közvetítővel a sajtómogul unokaöccse és ügyvédje, Nagy Ajtony Csaba – értesült az Origo. A Magyar Nemzet, a Hír TV, a Lánchíd Rádió és az Index tulajdonosánál a cégeiben keletkezett milliárdos veszteség és a szárnyai alá vett szélsőséges párt, a Jobbik támogatottságának mélyrepülése tette be a kiskaput.

Az elegáns budapesti Egoist Caféban adott egymásnak randevút Nagy Ajtony Csaba, Simicska Lajos ügyvédje, üzlettársa, unokaöccse és személyes barátja (nem mellesleg az Index igazgatótanácsának tagja), valamint egy amerikai üzleti közvetítő. Beszélgetésük témája a Simicska-féle médiabirodalom adásvétele volt – állítja az Origo. A hírportál szerint a nagybirtokos médiavállalkozó ellenezte, hogy a találkozó nyilvános helyen jöjjön létre, de az amerikai üzletember állítólag nem volt hajlandó elmenni a vállalkozó veszprémi házába.

Az Origo szerint a tervezett adásvétel legfőbb oka, hogy Simicska Lajos médiaérdekeltségei jelentős veszteséget termeltek az elmúlt években, valamint az, hogy az oligarcha hiába próbált meg politikai tőkét kovácsolni a cukiskodó szélsőséges párt nyílt támogatásából, a közvélemény-kutatások szerint a Jobbik nem tudja hozni a várt sikert, hiszen támogatottságuk – Vona Gábor pártelnök kormányváltó fantazmagóriája ellenére – messze elmarad a remélt szinttől.

Fotó: Lokál

Ráadásul a hírek szerint Simicska nemcsak a Jobbik plakátkampányába ölt bele feleslegesen százmilliókat, de médiaportfóliójának átalakítása, frissítése sem járt semmiféle üzleti eredménnyel. Sőt! A Magyar Narancs korábbi összeállítása szerint a Magyar Nemzetet kiadó kft. tavaly 762 millió, a „zászlóshajó”, a Hír TV pedig 771 millió forintos veszteséggel zárta az évet. Emellett a médiabirodalom két súlytalanabb tagja, a Lánchíd rádió és a Heti Válasz mérlegét is 100-100 milliós mínusszal zárták. Vagyis ha hinni lehet a Narancs gyűjtésének, Simicska médiacégei csak tavaly összesen 1,7 milliárd forintot vettek ki a tulajdonos zsebéből.

Nem csoda a milliárdos hiány: a Jobbik-médiává avanzsált sajtótermékek aligha tetszenek a nagyközönségnek. A Magyar Nemzet a hivatalos adatok szerint most 14 ezer 812 eladott példányt tud felmutatni, ami 6,5 százalékkal kevesebb, mint három hónappal korábban, és 15 százalékkal kevesebb, mint tavaly nyáron volt. A Heti Válasz egy negyedév alatt 3,4 százaléknyi, egy év leforgása alatt pedig 12 százaléknyi olvasóját veszítette el.


Az Origo állítja, hogy a Hír TV nézettségi adatai körül teljes a hírzárlat, de a portál információi szerint meglepően alacsony. Például a milliós fizetésért leigazolt Kálmán Olga Egyenesen című műsorát (ahová „kétnaponta” jár be Vona Gábor Jobbik-elnök) például feleannyian, mindössze 60 ezren nézik, mint a műsorvezető korábbi műsorát, az ATV-n futó Egyenes beszédet.

További cikkek:

Kapcsolódó Cikkek