EUR: 308,81 Ft
CHF: 267,70 Ft
2017. szeptember 21., csütörtök
Máté, Mirella

Életmód

Egészséges étrend kisiskolásoknak

Az iskolakezdés közeledtével leginkább a tanszerek beszerzésére és a tanulás előkészítésére koncentrálunk, ám roppant fontos, hogy gyermekünk étkezésére és mozgására is figyeljünk. Milyen ételekkel és mennyi mozgással lesz egészséges a gyermek?

– Hazánkban minden negyedik gyermek túlsúlyos. Ez döbbenetes adat és nagyon borús jövőképet fest. Éppen ezért kell, hogy iskoláskorban sokat mozogjon és minőségi ételeket egyen a gyerek. A mindennapos tesiórák mellett is ajánlott hetente 2-3 alkalommal edzésre járni és sok olyan tevékenységet végezni, amihez mozogni kell – mondja Czanik Balázs fitneszedző, aki szerint az egészséges étkezés legalább olyan fontos, mint a mozgás, ugyanis a 8–14 éves kor közötti időszak megpecsételheti a gyerek életét.

Czanik-féle palacsinta…

– Ha valaki általános iskolás korában elhízott, az nagy valószínűséggel lesz túlsúlyos felnőttként, de ugyanígy igaz az is, hogy ha ebben az időszakban sportol a gyerek, akkor később is szeret majd mozogni és nem hízik el. Nagyon fontos, hogy a szülők minőségi, rostban gazdag alapanyagokból készítsék az ételeket, sok zöldséget, gyümölcsöt fogyasszanak a gyerekek. Nem szabad tiltani a csipszet és az édességeket, mert ha néha ilyeneket esznek az iskolások, nem lesz semmi bajuk. A kérdés mindig a mennyiség és a minőség. Sok zöldségből – zeller, cékla, édesburgonya –, sőt almából is lehet csipszet készíteni: vékony szeletekre vágni és a sütőben megsütni. Ez roppant egészséges és könnyű a gyerekekkel megszerettetni. Emellett a gyerekeknél is nagyon oda kell figyelni a megfelelő folyadékfogyasztásra, ami nem cukros üdítőket, hanem vizet jelent. Vannak finom édességreceptek, melyek segítségével nem bombázzuk szénhidráttal gyermekünket.

…és az egészséges kókuszgolyók

Éppen azért készült a Sütizz és fogyj! című receptkönyvem, hogy alternatívát nyújtsak azoknak, akik figyelnek a vonalaikra, netán laktóz- vagy gluténérzékenyek, mégis szeretnének édességet fogyasztani. Kis változtatással sok mindent el lehet érni. A cél pedig nem más, mint a gyerekek egészsége.

Alacsony szénhidráttartalmú finomságok 

Fehérjés kókuszgolyó
Hozzávalók: 100 g Weider kókuszkekszfehérje, 100 g kókuszreszelék, 200 g zsírszegény túró,
fél teáskanál Monin cukormentes vaníliás szirup.
Elkészítés: gyúrjuk össze a hozzávalókat és formázzunk golyókat belőle, majd forgassuk meg a pirított kókuszreszelékben.

Chiapalacsinta
Hozzávalók: 25 g chiamag, pici kókuszzsír, 1 db tojás, 3 dl kókusztej, 1 evőkanál szénhidrátcsökkentett liszt vagy zabliszt, ízlés szerint xilites szilvalekvár és gyümölcs (áfonya, málna és banán).
Elkészítés: a chiamagot áztassuk 3 dl kókusztejben 1-2 óráig. Adjuk hozzá a lisztet és a tojást, majd kókuszzsírban süssük ki a palacsintákat. Öntsük le diétás szilvalekvárral és egy marék gyümölccsel.

Kapcsolódó Cikkek

  • A magyar lakásárak a legkedvezőbbek a régióban

    A magyar lakásárak a legkedvezőbbek a régióban

    Magyarország az elmúlt években rendre az európai élmezőnybe került a kiadott lakásépítési engedélyek és a lakásárak emelkedése alapján. A környező országokhoz képest azonban még mindig Magyarországon lehet a legolcsóbban ingatlanhoz jutni – derül ki az ingatlan.

  • Recept: Fügét mutatunk

    Recept: Fügét mutatunk

    A füge nem csupán frissen és aszalva fogyasztható, különleges íze és textúrája miatt sokoldalúan felhasználható, ráadásul nagyon egészséges.