2018. június 18., hétfő
Arnold, Levente

Életmód

Egészséges étrend kisiskolásoknak

Az iskolakezdés közeledtével leginkább a tanszerek beszerzésére és a tanulás előkészítésére koncentrálunk, ám roppant fontos, hogy gyermekünk étkezésére és mozgására is figyeljünk. Milyen ételekkel és mennyi mozgással lesz egészséges a gyermek?

– Hazánkban minden negyedik gyermek túlsúlyos. Ez döbbenetes adat és nagyon borús jövőképet fest. Éppen ezért kell, hogy iskoláskorban sokat mozogjon és minőségi ételeket egyen a gyerek. A mindennapos tesiórák mellett is ajánlott hetente 2-3 alkalommal edzésre járni és sok olyan tevékenységet végezni, amihez mozogni kell – mondja Czanik Balázs fitneszedző, aki szerint az egészséges étkezés legalább olyan fontos, mint a mozgás, ugyanis a 8–14 éves kor közötti időszak megpecsételheti a gyerek életét.


Czanik-féle palacsinta…

– Ha valaki általános iskolás korában elhízott, az nagy valószínűséggel lesz túlsúlyos felnőttként, de ugyanígy igaz az is, hogy ha ebben az időszakban sportol a gyerek, akkor később is szeret majd mozogni és nem hízik el. Nagyon fontos, hogy a szülők minőségi, rostban gazdag alapanyagokból készítsék az ételeket, sok zöldséget, gyümölcsöt fogyasszanak a gyerekek. Nem szabad tiltani a csipszet és az édességeket, mert ha néha ilyeneket esznek az iskolások, nem lesz semmi bajuk. A kérdés mindig a mennyiség és a minőség. Sok zöldségből – zeller, cékla, édesburgonya –, sőt almából is lehet csipszet készíteni: vékony szeletekre vágni és a sütőben megsütni. Ez roppant egészséges és könnyű a gyerekekkel megszerettetni. Emellett a gyerekeknél is nagyon oda kell figyelni a megfelelő folyadékfogyasztásra, ami nem cukros üdítőket, hanem vizet jelent. Vannak finom édességreceptek, melyek segítségével nem bombázzuk szénhidráttal gyermekünket.

…és az egészséges kókuszgolyók

Éppen azért készült a Sütizz és fogyj! című receptkönyvem, hogy alternatívát nyújtsak azoknak, akik figyelnek a vonalaikra, netán laktóz- vagy gluténérzékenyek, mégis szeretnének édességet fogyasztani. Kis változtatással sok mindent el lehet érni. A cél pedig nem más, mint a gyerekek egészsége.


Alacsony szénhidráttartalmú finomságok 

Fehérjés kókuszgolyó
Hozzávalók: 100 g Weider kókuszkekszfehérje, 100 g kókuszreszelék, 200 g zsírszegény túró,
fél teáskanál Monin cukormentes vaníliás szirup.
Elkészítés: gyúrjuk össze a hozzávalókat és formázzunk golyókat belőle, majd forgassuk meg a pirított kókuszreszelékben.

Chiapalacsinta
Hozzávalók: 25 g chiamag, pici kókuszzsír, 1 db tojás, 3 dl kókusztej, 1 evőkanál szénhidrátcsökkentett liszt vagy zabliszt, ízlés szerint xilites szilvalekvár és gyümölcs (áfonya, málna és banán).
Elkészítés: a chiamagot áztassuk 3 dl kókusztejben 1-2 óráig. Adjuk hozzá a lisztet és a tojást, majd kókuszzsírban süssük ki a palacsintákat. Öntsük le diétás szilvalekvárral és egy marék gyümölccsel.

Kapcsolódó Cikkek

  • Bormustra a minőségi borfogyasztásért

    Bormustra a minőségi borfogyasztásért

    A hazai borkultúra fejlesztése, a minőségi borfogyasztás ösztönzése, közben egy izgalmas versenysorozat a borászok között. Egyebek mellett ezt kínálja ” A Magyar Bor Ünnepe 2018 – Tállya” című rendezvénysorozat, melynek záróeseményére októberben kerül sor a tállyai Mailloth-kastélyban.

  • A közösségi médiát használjuk hírforrásként

    A közösségi médiát használjuk hírforrásként

    Magyarországon a közösségi média lett az első számú hírforrás – áll a Reuters Institute nemrég közzétett, digitális hírfogyasztásról szóló 2018-as elemzésében, amely a YouGov 37 ország 74 ezer online hírolvasójának bevonásával készített felmérésén alapul.