EUR: 307,66 Ft
CHF: 265,46 Ft
2017. október 20., péntek
Vendel

Program

Adatrobbanásban keresik a cégek a vásárlók kegyeit

Mesterséges intelligencia segítségével személyre szabott üzeneteket küldő chatbotok, videoazonosítással végezhető bankszámlanyitás – a cégek különböző furfangokkal igyekeznek megfelelni a vásárlók új generációjának. A legtöbb megoldás a gazdaságban keletkező adathalmaz, a big data elemzésén alapul, ami óriási üzleti lehetőség – erről is szól a HG Media október 10-i konferenciája.

Európa második legnagyobb kikötőjének, a hamburginak a kapacitását anélkül sikerült növelni, hogy a területe változott volna. Buenos Aires-ben a lezúduló óriási mennyiségű esőre tud felkészülni az egész város időben, Rio de Janeiro-ban pedig lényegesen hatékonyabb lett a városüzemeltetés. Mindez pusztán azért, mert összekapcsolták és elemezni kezdték a keletkező adatokat.

„Óriási lehetőségek rejlenek a nap mint nap keletkező információmennyiségben, azaz a big datában. Aki jól tudja menedzselni ennek a használatát, elemzését, az a digitális átalakulás nyertese lehet. Erre építve a vállalatok egyszerűsíteni tudják működésüket, és arra tudnak fókuszálni, ami a legfontosabb: az ügyfelekre és az ő igényeikre” – hívja fel a figyelmet Varga Zsigmond, az SAP üzletfejlesztési vezetője. A világ adatmennyisége közel másfél évente duplázódik, és a szakember szerint Magyarországon sincs már szinte olyan nagyvállalat, ami ne foglalkozna ezzel a kérdéssel.

A bankok is igyekeznek tartani a lépést, hogy megfeleljenek a digitális kor követelményeinek.

Az országban elsőként például a Gránit Bank indította el a videó-azonosítással összekapcsolt teljes körű online bankszámlanyitást, ami lehetővé teszi, hogy az ügyfelek személyes megjelenés nélkül intézhessék ezt.

A technológia és módszertan kidolgozása közel egy évig tartott. A kényelmen és a biztonságon túl a legnagyobb előny, hogy a pusztán digitális térben történő számlanyitással és szerződéskötéssel sok időt spórolhatunk.

„Kívülről egyszerűnek tűnhet, de egy-egy ilyen banki fejlesztés mögött hosszú és komoly munka van. Folyamatosan figyeljük, mire van szüksége jelenlegi és leendő ügyfeleinknek, és ehhez alkalmazkodva tervezünk. A digitális szolgáltatások fejlesztése elkerülhetetlen, ha egy bank az élvonalban akar maradni” – mondja Hegedüs Éva, a Gránit Bank Zrt. elnök-vezérigazgatója, a Magyar Bankszövetség elnökségi tagja.

Fekete Csaba Csongor, a Grape Solutions Zrt. vezérigazgatója szerint a kulcs most az, hogy a cégek megtalálják azokat a megoldásokat, amelyek különleges élményt nyújtanak az ügyfeleknek.

„A digitális kor digitális képességekkel megáldott emberei teljesen más eszközöket és élményeket akarnak, mint azt korábban megszokhattuk. A vállalkozásoknak pedig alkalmazkodniuk kell ehhez, ha sikeresek és népszerűek szeretnének maradni” – hívja fel a figyelmet Fekete Csaba Csongor.

Ilyen élményt nyújthatnak például az ún. chatbotok. Ezek az alkalmazások a nyelvi és üzleti mesterséges intelligencia révén személyre szabott üzeneteket tudnak közvetíteni, felgyorsítják a kommunikációt az emberek és a vállalkozások között, ráadásul mindezt a legnépszerűbb közösségi oldalak felületén teszik. A Grape Solutions készített már chatbotot, illetve chatbot alkalmazás koncepciót bankok, biztosítók, telekommunikációs cégek, e-kereskedelemmel foglalkozó és futárcégek, de utazásszervezők, színházak és mozik részére is.

Minderről és még számos más érdekfeszítő témáról szól a HG Media október 10-i konferenciája, ami az információbiztonsági kérdéseket, illetve a big data gazdasági szerepét állítja fókuszba. Bővebb információ és regisztráció: http://konferencia.hgmedia.hu/2017-oktober-informaciotechnologia-a-big-data-buvoleteben/

Kapcsolódó Cikkek