2018. január 23., kedd
Rajmund, Zelma

Belföld

Erő és elegancia: Ilyen az új Suzuki Vitara

Végképp érvénytelenné vált az oly sokáig élő sztereotípia, miszerint a Suzuki inkább az egyszerűséget képviseli. Hiszen éveken át a legtöbb típusa inkább fapadosnak volt mondható, amivel együtt járt az is, hogy a kocsik elektronikája igazán nem zavarta össze még azokat a hölgyeket sem, akik mondjuk úgy, kevésbé érdeklődtek a technikai vívmányok iránt. Ezzel szemben most megszületett az a Suzuki Vitara, aminek már a látványa is kihívó, a tudása pedig bármelyik másik gyártó terepjárójával versenyre kelhet.

Ami különösen jó hír, ez az autó nem csak önbizalmat ad a sofőrnek, hanem a „tudásával” segíti is a közlekedést. És bár az autóra inkább a macsós, mint nőcis jellemző az igaz, ezt a járgányt még egy az autók iránt kevésbé fogékony hölgy is élvezettel vezetheti.


Mint az eddig teszteléseinken is, most is arra törekszünk, hogy inkább női szemmel mutassuk meg, mire is képes az új Vitara. Természetesen a gép technikai leírása sem marad majd el, azonban célunk továbbra is az, hogy az autó funkcionális és kényelmi szempontokat vegyük előre, hiszen mikor az ember lánya egyszerre két gyereket kell, hogy eljuttasson az iskolába, majd onnan a munkahelyre, igenis fontos, hogy mennyire könnyen pakolható a járgány, vagy éppen mennyit eszik a városban.

Jó hírünk van. A Suzuki Vitara rakodó része egy álom, még akkor is, ha egy többhetes nyaralásra megtömött bőröndöket kell szállítani vele. Ráadásul, miközben méretei kellő erőt és dominanciát sugároznak, addig a fogyasztása mindössze, városban 6,5 liter, miközben városon kívül még az 5 literes fogyasztást sem biztos, hogy eléri az 1,6-os motorral üzemelő kocsi.


A műszerfalon felvillanó ikonok sem keltenek pánikot, mind a konzolon, mind pedig a kormányon elhelyezett gombok és érintős kijelzők működtetése egyértelműen értelmezhetőek.

Természetesen az érintőképernyős audiorendszer okostelefon-csatlakozási lehetőséggel üzemel. Akár kesztyűben is használható a Vitara központi, 7 collos érintőkijelzője, így a fedélzeti szórakoztató- és információs rendszer hideg reggeleken is könnyen beállítható.

Amibe egy hölgy biztosan elsőre beleszeret, az az autó elejébe beépített radar, ami már annyira „okos”, hogy a koccanásokat figyelmeztető jelzéssel segíti elkerülni, illetve elkerülhetetlen ütközés esetén automatikus fékezéssel csökkenti a becsapódás erejét. Hab a tortán, hogy a radar segítségével az (most elnézést kérünk az ijesztő műszaki kifejezésért) adaptív tempomat (ACC) rendszerével automatikusan szabályozható a Vitara sebessége is, illetve tartható a beállított követési távolság. Ez a funkció jelentősen megkönnyíti a sofőr feladatát, csökkentve a vezetés okozta fáradtságot és növelve az utazás biztonságát akár országúton vagy autópályán. Ez különösen hasznos lehet, amikor időnként a hátsóülésen rosszalkodó gyerekekre is figyelni kell.

Fontos azonban hangsúlyoznunk, ez a Vitara, ugyan bátran ajánljuk a hölgyeknek, azért egy igazán macsós városi terepjáró, aminek nem jelent akadályt egy komolyabb hegymenet sem. A visszafele vezető „guruláskor” pedig kifejezetten jól működik benne az ereszkedéskor aktiválható lejtmenet-vezérlő, aminek a segítségével az autó minden körülmények között a vezető uralma alatt tartható, mert az automatikus fékezés lehetőséget ad, hogy csak a kormányzásra koncentráljon, így az útfelület egyenetlenségei kiküszöbölhetőek, és az útakadályok könnyebben elkerülhetővé válnak.

A tél közeledtével már tudjuk, hamarosan eljön az idő, amikor az utak jegesek vagy havasak lesznek, ami bizony igen sokakat rettegéssel tölt el. A Vitara fékrendszerének és a menetstabilizáló elektronikájának összehangolt használatával a rendszer által biztosított egyenletes fékezés közel nullára csökkenti a megcsúszás esélyét síkos, jeges vagy havas lejtőkön is.

A Vitara terepjáró képességeit az (ismét egy ijesztő műszaki kifejezés) ALLGRIP 4×4 technológia, az autóipar egyik legkifinomultabb összkerékhajtási rendszere teszi teljessé.

Az ALLGRIP nem csak terepen hasznos, de növeli a vezetés élményét és biztonságát a dinamikusabb kanyarokban és nagyobb sebességnél is.

A rendszer négy választható üzemmódja:

  • Auto
    normál út- és vezetési viszonyok között optimalizálja az üzemanyag-fogyasztást
  • Sport
    kanyargós úton javítja a Vitara dinamizmusát már enyhe gyorsításkor is
  • Snow
    havas, poros utakon, illetve laza talajon segít, növelve a Vitara tapadását és a stabilitását a csúszós útfelületen
  • Lock
    lehetővé teszi az autó biztos elindulását hóban, sárban vagy homokban

Most pedig következzenek a fontosabb műszaki adatok

Az új Vitarát M16 1,6 literes benzinmotor, illetve D16AA 1,6 literes dízelmotor hajtja. Ott van még az új BoosterJet motor is. Az 1.4 literes, közvetlen befecskendezésű turbó motor az erő és hatékonyság szimbóluma. A BoosterJet technológia minden körülmények között dinamikusan dolgozik, de emellett nem feledkezik meg a kiemelkedő üzemanyag gazdaságosságról sem. Az azonnali gyorsulás agilisebb vezetést eredményez sík terepen és emelkedőn egyaránt.

Kormánymű – Fogasléces
Fékek
Elől – Hűtött tárcsafék
Hátul – Tárcsafék
Futómű
Elől – MacPherson rugóstag tekercsrugóval
Hátul – Torziós futómű tekercsrugóval
Abroncsméret
215/60 R16, 215/55 R17
Végsebesség (km/h) 180
Gyorsulás 0-100 (km/h* mp) 11,5

Kapcsolódó Cikkek

  • Sorosék megbüntetnék Magyarországot

    Sorosék megbüntetnék Magyarországot

    Terjedelmes interjút adott az origo.hu-nak Völner Pál az Igazságügyi Minisztérium politikai államtitkára, amelyben a politikus többek között arról is beszélt, hogy a Soros György szervezetei Magyarország megbüntetésére készülnek.