EUR: 308,05 Ft
CHF: 266,51 Ft
2017. október 18., szerda
Lukács

Életmód

Lassabban drágulnak a lakások

Korai az öröm, tart még az ingatlanpiaci bumm, de némiképp lassulni kezdett a lakásárak robbanásszerű emelkedése – mutat rá az ingatlan.com legfrissebb elemzése. Az utolsó negyedévben az új lakások ára 7,8,  a használtaké már „csak” 4,5 százalékkal emelkedett.

Tavaly az év második felében szinte exponenciálisan emelkedtek az ingatlanárak Magyarországon. 2016 második negyedévében a drágulás éves üteme a használt lakások esetében még 13,5, az újaknál pedig 12,2 százalék volt.

– Ehhez mérten jelentős mérséklődést mutatnak az idei második negyedévi KSH-adatok. Még csak előzetes számokról van szó, a későbbiekben változhatnak az adatok, de az látszik, hogy a drágulás üteme mérséklődött – magyarázta Balogh László, az ingatlan.com vezető gazdasági szakértője.

Országszerte ugyanakkor megmaradtak a jelentős árkülönbségek. Október elején a budapesti 516 ezer forintos átlagos négyzetméterárhoz képest Győrben 328 ezer, Debrecenben 302 ezer forintot kértek négyzetméterenként. Szegeden az átlagár 252 ezer, Székesfehérváron 301 ezer volt, a legolcsóbb megyeszékhely továbbra is Salgótarján 99 ezer forintos átlagos négyzetméterárral.

Kapcsolódó Cikkek

  • Veszélyes a gyerekkori elhízás

    Veszélyes a gyerekkori elhízás

    Magyarországon a 6–8 éves gyerekek több mint 20 százaléka túlsúlyos vagy elhízott, ezen belül a fiúknál 20,5, a lányoknál 21,9 százalék ez az arány az Egészségügyi Világszervezet (WHO) adatai szerint.

  • Népszerűek a hazai borvidékek

    Népszerűek a hazai borvidékek

    Jelentős eltérések vannak az egyes hazai borvidékek ingatlanpiacán: néhol az ingatlanár-robbanás már javában érzékelhető, néhol még nem tapasztalható komolyabb mozgás.

  • Egy kutatás szerint magyar fiatalok 30 százaléka közösségimédia-függő

    Egy kutatás szerint magyar fiatalok 30 százaléka közösségimédia-függő

    Átlagosan napi két órát töltenek közösségi oldalak előtt és az életük felét már online térben élik az úgynevezett Z generációhoz tartozó magyar fiatalok, akik már többet kommunikálnak az interneten, mint személyesen – ismertették egy friss kutatás eredményeit az M1 aktuális csatornán vasárnap.