2017. december 14., csütörtök
Szilárda

Életmód

Robogónak álcázott élménymotor

Hogy mitől robogó a TMAX DX? Kizárólag az automata váltójától és lábterétől. Minden másban tökéletesen felveszi a versenyt egy hasonló kategóriájú túramotorral. Nem csoda, hogy a Yamaha a Pokol Hosszú Lábú Angyalainak szánja szuperrobogóját, ami azért férfiszemmel sem utolsó.

A Yamaha hangsúlyozottan a női piacot célozta meg legújabb szuperrobogójával, a TMAX DX változatával. Mivel a személyi számom születésem óta egyessel kezdődik, nehezen tudtam volna női szemmel vizsgálni a járgányt, de nem is kellett, hiszen ez a robogó nem azoknak a hölgyeknek való, akik el akarnak ugrani a sarki boltba kenyérért. Sokkal inkább azoknak, akik szívesen bújnak bőrbe és addig húzzák a gázkart, amíg nem koppan.


Az 530 köbcentis motor nyújtotta 45 lóerős (33,8 kW) teljesítmény és az 53 newtonméteres forgatónyomaték önmagában nem mond el semmit arról, mennyire dinamikus, pörgős jószág a DX. Ugyanis a könnyített alumíniumváz mellé ennél nagyobb teljesítmény talán már túlzás is lenne. Főként mivel a robogón sport- és városi vezetési mód is kapcsolható, és még az utóbbinál sem elhanyagolható a gázkar reakciója. Kilő, ott és akkor, ahol kell.

Ülése és lábtartója ugyanezt a kettősséget mutatja, hiszen a sportosabb vezetéshez hátrahúzhatjuk a csizmát, előre a fenekünket, de ha hosszabb útra indulunk, a lábat messze előre lehet nyújtani, míg a derekat szinte derékszögben tartva lehet kihasználni a vas kényelmes, hosszú ülését. Sőt: az utasnak is olyan luxust kínál a DX, amilyennel leginkább csak legendás túramotorok kecsegtetnek.


Azt nagyon részletezni sem kell, mennyire agresszív külsőt öltött ez a TMAX. A rovarszemeket idéző orr szemből brutális látványt nyújt, de oldalnézetben is látszik a robogón, hogy dinamikus járművet akartak tervezni a Yamaha mérnökei – ami sikerült is. Ráadásul a motor súlypontja is sokkal feljebb került, mint egy átlagos robogóé, így a kanyarokban is  sportosabb vezetési élményt nyújt.

Hogy mitől lesz ez mégis női élménymotor? Még találgatom, de talán a kényelmi felszereltség okán keresi a hölgyek kegyét a DX. A sebességtartó automatika, a kulcs nélküli indítás, a fűtött markolatok és a fűtött vezetőülés, a kipörgésgátló és az ABS szériatartozékai a vasnak. De még egy elektronikusan állítható magasságú szélvédőt is kapott, amit azért férfiember sem utasít vissza hosszabb úton.

Mindent összevetve, remekül motorozható, kényelmes és biztonságos robogó/motor mutatkozik be a TMAX DX-ben, aminél csak akkor jön a „feketeleves”, amikor ki kell fizetni. Mert a 4,2 millió forint bizony nem kevés érte. Na, olyankor nem szabad elfelejteni: valójában nem egy robogóért kérnek el ennyit.

Műszaki adatok:

Motor: előre döntött, párhuzamos, 2 hengeres, folyadékhűtéses, 4 ütemű, DOHC, 4 szelepes

Hengerűrtartalom: 530 köbcenti

Max. teljesítmény: 33,8 kW (6750 ford./percnél)

Max. forgatónyomaték: 53 Nm (5250 ford./percnél)

Váltó: V-szíjas automata

Hátsó felfüggesztés: lengőkaros

Első fék: hidraulikus kettős tárcsafék, Ø 267 mm

Hátsó fék: hidraulikus tárcsafék, Ø 282 mm

Tömeg: 216 kg

Ülésmagasság: 80 cm

Üzemanyagtank: 15 liter

Kapcsolódó Cikkek