2018. április 22., vasárnap
Csilla, Noémi

Belföld

Törvénytelen piaci előnyt adott Simicska a Jobbiknak

Törvénysértő módon nyújtott a piaci szereplőknek kínáltnál jóval nagyobb előnyt a Jobbik plakátkampányához Simicska Lajos cége, a Publimont Kft. – derül ki a Magyar Idők birtokába jutott adóhatósági feljegyzésből. A lap szerint Simicska cégénél 75 milliós adókülönbözet keletkezett a törvénytelen diszkont miatt.
Más piaci szereplők számára elérhetetlen kedvezményt adott a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Publimont Kft. a Jobbik plakátkampányához, s ezzel megszegte a vonatkozó előírásokat – állapította meg Magyar Idők értesülése szerint az adóhivatal nyomozása.

Az utca embere már korábban átlátott a szitán fotó: 888.hu

A lap birtokába jutott feljegyzés szerint a Nemzeti Adó- és Vámhivatal vizsgálata megerősítette, hogy a Jobbik plakátkampánya mögött Simicska Lajos nagybirtokos-oligarcha áll, aki olyan, semmivel sem magyarázható árelőnyt adott a szélsőséges pártnak, amellyel még saját cégét is nehéz helyzetbe hozta, mivel az adóhatósági vizsgálat miatt így a Publimont 75 millió forinttal kevesebb adót fizetett be az államkasszába, mint kellett volna.
Mint ismert, a Jobbik kormányellenes kampánya során már többen feszegették, miből volt a pártnak annyi pénze, hogy ilyen nagyszabású akciót indítson.

Az adóhatóságivizsgálat is rávilágított a Jobbik és az oligarcha szövetségére Fotó: Lokál


A NAV-vizsgálat szerint a Publimont nemcsak azzal támogatta a Jobbikot, hogy messze a piaci ár alatt adta át a gyalázkodó kampányhoz felhasznált hirdetési felületeket, hanem olyan halasztott határidővel és részletfizetési lehetőséggel kapta meg ezeket Vona Gábor pártja, amilyet a Simicska-cég más ügyfelei sosem kaptak.
A Magyar Idők szerint a cégvezetés azzal próbált védekezni, hogy a Jobbiknak bérbe adott plakáthelyeket nehéz volt értékesíteni, listaáron nem találtak rájuk vevőt, ezért adtak a szokásos árnál sokkal alacsonyabb ajánlatot a pártnak. A feljegyzés szerint azonban ez sem igaz, mivel a dokumentumok átvizsgálása során kiderült: a Jobbik kampánya előtt, de annak kezdetén is több plakáthelyen még más piaci szereplő reklámanyaga szerepelt.

További cikkek:

Kapcsolódó Cikkek

  • Bakondi: Az EU nem tanult a 2015-ös eseményekből

    Bakondi: Az EU nem tanult a 2015-ös eseményekből

    A miniszterelnök belbiztonsági főtanácsadója szerint az Európai Unió ahelyett, hogy – tanulva az illegális bevándorlással összefüggő 2015-ös eseményekből – megerősítette volna a külső határait, a mai napig azon “mesterkedik”, miként tudná Magyarországot rákényszeríteni arra, hogy “álljon be a sorba”, fogadjon be migránsokat.

  • Alpári módon gyalázkodtak a tüntetésen

    Alpári módon gyalázkodtak a tüntetésen

    Továbbra sem tudja elfogadni a a választási vereséget az ellenzék. A szombati tüntetésen a magukat demokratának mondó demonstrálók a kormánypárt politikusait és szavazóit alpári módon gyalázták.

  • Káoszt akarnak a tüntetés szervezői

    Káoszt akarnak a tüntetés szervezői

    Mint arról már beszámoltunk, a Ripost információi szerint a színpadról Gurmai Zita, az MSZP elnökségi tagjának fia, régi szocialista pártvezető, Gulyás Balázs szervezi, vezényli az eseményeket, de a legnagyobb összeggel Gyurcsány Ferenc támogatja a tüntetéseket.