2017. november 14., kedd
Aliz

Belföld

A BKV irodistákkal, mérnökökkel, szerelőkkel pótolja a buszsofőröket

Akkora a sofőrhiány a BKV-nál, hogy a cég szerelőket, mérnököket, irodai dolgozókat is bevet, hogy elég járművezető legyen szolgálatban – írta a Népszava kedden.

A lap szerint azt, akinek van megfelelő jogosítványa és egészségügyileg is alkalmas, megpróbálják rábeszélni, hogy úgynevezett besegítő szerződéssel, megemelt óraszámban vezessen a főállása mellett.


A Népszava kérdésére a BKV hangsúlyozta, hogy a “pótsofőrök” ugyanolyan értékűek, mint a főállásban foglalkoztatottak. Közölték azt is, hogy az úgynevezett besegítői foglalkoztatás a BKV összes ágazatában szinte a vállalattal egyidős, és a besegítők rugalmas foglalkoztatása nagyban hozzájárul az utasok elszállításának biztosításához. A cég kiemelte, hogy a besegítő járművezetők az összes olyan képesítéssel rendelkeznek, mint a főállásúak.

A BKV buszos üzletágában 250-300 sofőr hiányzik. Emellett trolibuszvezetőből is kevés van: 270 sofőr mellett 50 besegítő dolgozik, havonta 10 főállású munkavállaló tevékenységét kiváltva – tudta meg a Népszava a BKV-tól.

Kapcsolódó Cikkek

  • Egyre népszerűbbek a balatoni kempingek

    Egyre népszerűbbek a balatoni kempingek

    Egyre népszerűbbek a balatoni kempingek: a Balatontourist Kft. által üzemeltetett 12 tó körüli kemping a nyáron mintegy 1,4 milliárd forint szállásdíjbevételt és 10 százalékos forgalomnövekedést ért el – közölte a Magyar Időkkel a társaság ügyvezetője.

  • Balog Zoltán: Új esély az osztrák-magyar kapcsolatokban

    Balog Zoltán: Új esély az osztrák-magyar kapcsolatokban

    Az alakuló osztrák kormány új esélyt jelent az osztrák-magyar kapcsolatokban, az Európai Uniót (EU) viszont közelebb kell vinni az emberekhez – mondta az emberi erőforrások minisztere hétfő este, ausztriai látogatását követően telefonon az MTI-nek.