EUR: 312,90 Ft
CHF: 272,09 Ft
2018. február 23., péntek
Alfréd

Belföld

Autópályáért és a tervezett járulékreform ellen tüntettek Romániában

A Pitesti-Nagyszeben autópálya mielőbbi megépítéséért, és a bukaresti kormány által bejelentett járulék- és adóreform ellen tüntettek kedden az ország legfontosabb exportőre, a Dacia autógyár alkalmazottai.

Az ország legnagyobb, évi több mint 5 milliárd euró forgalmat lebonyolító vállalatának mioveni, Pitesti melletti telephelyén rendezett megmozduláson több ezren követelték a Déli-Kárpátokat átszelő 123 kilométeres autópálya-szakasz megépítését, amely bekötné az évi több mint százezer gépkocsit gyártó vállalatot az európai gyorsforgalmi úthálózatba.


A pitesti Dacia-üzemek alkalmazottai attól tartanak, hogy az autópálya-összeköttetés késlekedése miatt a Renault-csoport elköltözteti üzemét Romániából. A cégcsoporton belül komoly konkurencia a Dacia számára a Renault marokkói vállalata: a Dacia márka több modelljét is Tangerben szerelik össze.

A tüntetésen felszólaló szakszervezeti vezetők élesen bírálták a kormány küszöbön álló járulék- és adóintézkedéseit. A bukaresti kormány a jövő évtől a munkavállalókra hárítana minden társadalombiztosítási járulékot, így a munkáltatóknak mintegy 20 százalékkal meg kellene emelni a bruttó béreket ahhoz, hogy az alkalmazott nettó jövedelme ne csökkenjen. A Dacia szakszervezeti vezetői attól tartanak, hogy ágazati munkaszerződés, vagy valamely kötelező érvényű jogszabály híján a munkáltatókat semmi sem kényszeríti arra, hogy a bruttó bérek növelésére fordítsák az eddig tb-járulékokra befizetett összeget, és ne könyveljék el nyereségként. Ez utóbbi esetben a nettó bérek csökkennének.


Az A1-es jelzésű, bizonyos dél-erdélyi szakaszokon már elkészült autópályát két éve kötötték össze a magyarországi gyorsforgalmi úthálózattal, de egyelőre a határtól csak a bánsági Marzsináig (Margina) lehet eljutni rajta. A román kormány tervei szerint jövőre befejeződik az építkezés erdélyi része, és Nagyszebentől a nyugati határig lehet majd sztrádán közlekedni. A Bukarest környéki autópályákat az európai hálózatba bekötő Pitesti-Nagyszeben autópálya-projektről nincsenek bíztató hírek, sőt, augusztusban a közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság szerződést bontott a megvalósíthatósági tanulmány készítésével megbízott olasz-román vegyesvállalattal és úgy döntött, hogy a tanulmányt “házon belül”, saját mérnökeivel fogja elkészíttetni.

Kapcsolódó Cikkek

  • Magyarul állt ki Orbán mellett a svéd politikus

    Magyarul állt ki Orbán mellett a svéd politikus

    Magyarul védte Orbánt a svéd parlamentben a Svéd Demokraták országgyűlési képviselője. Magyarország a saját kultúrájának és népének megőrzéséért cselekszik, védi Európa határait, és kiállt az EU és az USA támadásaival szemben.

  • Lemondott kutyájáról a brutális rendőr

    Lemondott kutyájáról a brutális rendőr

    Később lesz csak örökbe fogadható az az öt éves havanese kutyus, melyet rendőr gazdája még a hét elején egy hatalmas ütéssel “küldött” be szolgálati kocsija csomagtartójába.

  • A fővárosból érkeznek az agitátorok?

    A fővárosból érkeznek az agitátorok?

    A Gulyás Márton vezette Közös Ország Mozgalom tagjai Budapestről fognak beülni a szavazóbizottságokba Márki-Zay Péter aktivistáiként – írja a Vásárhely24.