2017. november 15., szerda
Albert, Lipót

Belföld

Gyengélkedő Oltári csajok, erősödő Izaura TV

Rövid idő alatt nagy népszerűségre tett szert a TV2 Csoport telenovella csatornája, az Izaura TV. A csatornán látható Esmeraldának november 13-án háromszor annyi nézője volt a teljes lakosságban, mint az aznap este az RTL II-n sugárzott Oltári csajoknak.

A TV2 Csoport romantikus sorozatcsatornája, az Izaura TV nemrég ünnepelte első születésnapját és mára stabil nézői bázist sikerült kialakítania a magyar nézők körében. Köszönhetően a változatos műsorstruktúrának, annak, hogy a világ minden tájáról elhozza a népszerű telenovellákat, hamar a képernyők elé vonzotta a romantika iránt érdeklődő közönséget. Az Izaura TV napi átlagos közönségaránya már stabilan 1% fölött van. Az októberi hónapot vizsgálva a 18-59-es korcsoportban teljes napon 1,2%, míg főműsoridőben* 1,3%-os közönségarányt ért el. Ez az eredmény azt jelenti, hogy ebben a hónapban a magyar piacon megelőzte a Story4-et, az RTL Goldot és az RTL+, valamint a Sorozat+ csatornákat is.


A főműsoridős nézettségben kiemelkedő szerepe van az Esmeralda című sorozatnak. Leticia Calderón idén 20 éves, klasszikus telenovellája a mai napig hatalmas rajongótáborral bír. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy a két évtizedes sorozat november 13-án sugárzott epizódja háromszor annyi nézőt ültetett a képernyők elé a teljes lakosságból, mint az RTLII vadonatúj sajátgyártású napi sorozata, az Oltári csajok. (Esmeralda 158 ezer vs. Oltári csajok 51 ezer).

Általánosságban elmondható, hogy az Esmeralda főműsoridős hétköznapi műsorsávjában október 30-a óta tizenegyből tíz alkalommal produkált gyengébb nézőszámokat a teljes lakosságban az RTL II, mint a 20 éves telenovella az Izaurán. Az Oltári csajok sorozatának nézőszáma 18-49-ben pedig az első adáshoz képest november 13-ra 69%-kal csökkent, 79 ezerről 25 ezer főre.


Kapcsolódó Cikkek