2018. április 25., szerda
Márk

Egyéb Eger

Hatmilliárdból épül meg a csomópont

Az M25-ös elkerülő út mellett a másik dolog, amire igencsak megérett Eger városa, az az, hogy legyen egy élhető, tartható közlekedése. Hiszen az utóbbi években odáig jutottunk, hogy lassan képtelenség eljutni A-ból B-be záros időn belül, és akkor valóban Egerről beszélünk, nem egy több százezres vagy milliós városról. Legyen szó buszokról vagy autókról, káosz van a hevesi megyeszékhelyen – és nem, nem az útfelújítások miatt.

Utóbbi egyébként pozitív momentum, még ha sokan most bosszút is forralnak magukban a polgármester ellen egy-egy lezárás vagy terelés alkalmával. Nem ezekkel van probléma. Hanem a közlekedési lámpák összehangolatlanságával, a tömegközlekedés horribilis összegével. Mert rendben, Budapesten is ennyi a vonaljegy. Na de kérem, ott mehetünk vele 10 kilométert, míg itt 3-4 kilométer a város hossza összesen.


Az egykori terveken a színes területre kívánták megépíteni az intermodális csomópontot, most is ide tervezik, de már nm biztos, hogy így

 

Amikor fele- vagy negyedennyi autó és busz járta az utakat, jó volt a pályaudvar a város közepén (ez egyébként a tervek szerint továbbra is megmarad, de nem ez lesz a központi pályaudvar). Ma már fejetlenséget, szmogot és stresszt okoz emiatt a belvárosi közlekedés. Vannak olyan vélekedések is, amelyek szerint ki kellene tiltani a belvárosból az autókat. Ám ehhez előbb egy normális tömegközlekedési és/vagy elosztó csomópont kellene, ahonnan lehet utazni (és nem 350 forintért). Rendes elkerülő, menekülőutak kellenek. Hiszen jól látszik, hogy most micsoda dugók vannak a Vörösmarty úton egy sima délelőtt is – a délutánról meg ne is beszéljük – csak azért, mert le van zárva két-három utca a belvárosban. Nem kellene evidenciának lenni, hogy a belvároson átmenő közlekedés hiánya megbénítson mindent.

Nagy Róbert Attila a NIF Zrt. vezérigazgatója és Habis László polgármester írták alá a szerződéseket pár napja

 

Talán végre lesz megoldás a következő években, hiszen a napokban írta alá Habis László polgármester az intermodális csomópont vasútállomásnál való kialakítására és további P+R parkolók építésére vonatkozó szerződéseket. Ez a munka hatmilliárd forintból fog megvalósulni, várhatóan 2022 végére, de az előkészítő munkálatok már idén elkezdődnek.


Kapcsolódó Cikkek

  • Helyreigazítás

    A “Sorra hódolnak be az LMP emberei Simicskának” című cikkünkben valótlanul állítottuk…

  • A szelfi mindig szép, a szelfi mindig vidám…

    A szelfi mindig szép, a szelfi mindig vidám…

    Szegedről indult Tóth Tamás Sándor tanítóképzős hallgató fotókiállítása, amely a szelfik – azaz önportrék – mögötti valóságot mutatja meg, ezzel felhívva a figyelmet a minket körülvevő társadalmi problémákra, amelyekről sok esetben, akarva vagy akaratlanul, de nem veszünk tudomást.

  • Tovább tart a jó széria

    Tovább tart a jó széria

    A férfi kosár- és vízilabda bajnokságokban már a középszakasz zajlik, és ahogy azt a korábbi években megszokhattunk, a Szolnoki Olaj és a Szolnoki Dózsa-Közgép is a felsőházban érdekelt.