2017. november 13., hétfő
Szilvia

Aktuális

Kamu volt a hvg.hu repülős sztorija

Saját sztoriját jelentette meg a hvg.hu-n név nélkül Szauer Péter tulajdonos – derítette ki a legikozlekedes.com. Az üzletember és lánya felszállás előtt balhézott össze a Ryanair egyik stewardessével, amit úgy tálaltak, mint a légitársaság felháborító viselkedését. A többi utas szerint  azonban az eset nem úgy történt, ahogy azt a hvg.hu tálalta.

Az egy dolog, hogy „minden szentnek maga felé hajlik a keze”, de a szakportál nyomozása szerint Szauer Péter, a HVG-csoport elnök-vezérigazgatója elég messzire ment: saját balhéját jelentette meg név nélkül és – a jelek szerint – eléggé eltorzítva.


A hvg.hu november 6-án „Szombat esti Ryanair-horror magyar utasokkal” címmel írt egy történetet arról, hogy az említett légitársaság légiutas-kísérője „durva módon viselkedve”, minősíthetetlen hangnemben utasított rendre egy magyar utast, amiért az a poggyásztartóba akart gyömöszölni egy nejlonszatyrot. Az eset a portál szerint onnan fordult „horrorba”, hogy az utas lánya rendre utasította a stewardesst, amiért apát és lányát is biztonságiak kísérték le a repülőről. Emiatt a gép egyórás késéssel indult Budapest felé.

Szauer Péter (Fotó: digitalhungary.hu)

 

Azt valahogy sikerült elhallgatni, hogy a két „megalázott” utas Szauer Péter, a HVG elnök-vezérigazgatója és lánya, Szauer Judit gasztrokommunikációs szakember volt. Ők utaztak volna Barcelonából Budapestre a Ryanair-gép fedélzetén. A legikozlekedes.com azonban megtalálta Szauer Judit eredeti posztját, amelyben leírja történetüket, amihez azonban több utas is hozzászólt, akik másként látták a történteket.


Szauer Judit (Fotó: Facebook)

Szerintük Szauer Judit volt az, aki az első pillanattól minősíthetetlen hangon, káromkodva beszélt a légiutas-kísérővel, aki mindössze határozottan utasította apját arra, hogy a további poggyászokat a lábánál helyezze el.

Ráadásul a hvg.hu megnevezett egy stanstedti utaskísérőt, Sara M.-et, aki szerintük nemcsak a névtelen utassal, hanem másokkal is felháborító stílusban beszélt. A legikozlekedes.com megkereste Sara M.-et, és kiderült, hogy a megnevezett és Facebook-fotójával beazonosíthatóvá tett stewardess még csak nem is repül azon az útvonalon.

Amikor kiderült, hogy a hvg.hu saját tulajdonosát igyekezett mosdatni a sztorival, Nagy Iván Zsolt, a hvg.hu felelős szerkesztője a Kreatívnak azt a vérforraló magyarázatot adta, hogy szerintük „irreleváns az olvasók számára”, hogy az eset kivel történt. Az Origo szerint pénteken válságstábot hívtak össze az üggyel kapcsolatban a HVG-nél.

Kapcsolódó Cikkek