2017. november 15., szerda
Albert, Lipót

Belföld

Kétmillióra büntették a 444 – et az újabb hazugság miatt

Kétmilliós sérelemdíj megfizetésére kötelezte a 444.hu-t kiadó Magyar Jeti Zrt.-t Kálomista Gábor producer részére a Fővárosi Ítélőtábla. Az ítéletben kötelezték a kiadót a közel 400 ezer forintos fellebbezési illeték nagy részének megfizetésére.

A sajtóper a Magyar Jeti Zrt. által kiadott 444.hu internetes sajtótermék 2016. október 7-én Pitiáner belháborúba torkollott az év egyik legjobb magyar filmjének bemutatója címmel megjelent újságcikkét érintette, Kálomista ennek tartalmát, tényszerűségét sérelmezte, továbbá a cikk keltette felháborodási hullám – melyről a 444.hu szintén beszámolt – megítélése szerint sértette a jó hírnevét. A bíróság másodfokú, jogerős ítéletében az elismert producernek adott igazat, és 2 millió forint sérelemdíjat ítélt meg részére – írja a Híradó.hu.

Az eredeti 444-es cikk azt állította: „néhány nap leforgása alatt legalább húsz filmes, vágó, operatőr, zeneszerző, vezető író, asszisztens veszítette el munkáját egy kicsinyes szakmai belharc után”. A cikk szerint a Kút című filmben egy jelenet, amikor az egyik szereplő kapcsolgatja a tévét, a képen két snitt váltja egymást: pillanatok egy TV2 híradóból, benne 700 menekült megfulladásával, és a Hír Tv két éve megszűnt Páholy című beszélgetős műsorának néhány másodperce. A fenti pár másodperc egy 2014 tavaszán sugárzott adásból való, a cikk Soha nem fordult még elő, hogy valaki kivágatta magát egy már mozikban futó filmből címmel jelent meg. 2016. október 21-én a felperes Kálomista Gábor helyreigazítási kérelemmel fordult az alpereshez és a szerkesztőséghez (Magyar Jeti Zrt. és 444.hu).


Kapcsolódó Cikkek